Neispunjeno

Posljednja dionica Sarajevske zaobilaznice nije završena u predviđenom roku

Sredinom januara 2021. godine, tadašnji direktor Javnog preduzeća Autoceste FBiH Adnan Terzić, načelnik Općine Ilidža Nermin Muzur te direktor građevinske kompanije Euro-Asfalt Hamed Ramić, koja je izvođač radova, obišli su lokalitet gradilišta posljednje dionice Sarajevske zaobilaznice – od Vlakova do Mostarskog raskršća, a tom prilikom najavljeno je da će radovi biti završeni u predviđenom roku.

Foto: Istinomjer.ba

Ova dionica autoceste spaja Koridor Vc sa kružnim tokom na magistralnoj cesti M-17 i M-5. Rok za izvođenje radova, definisan ugovorom, bio je 14 mjeseci, a tadašnji direktor JP Autoceste FBiH je prilikom obilaska radova rekao da ne očekuje probleme pri njihovom izvođenju.

Mislim da smo nakon tri godine pokušavanja uspjeli dodijeliti ovaj ugovor koji treba osigurati da poslovni ljudi i građani koji gravitiraju ovom području konačno prestanu biti taoci nesposobnosti administracije da završi neophodne projekte. Dosadašnje saobraćanje ovim dijelom je bilo maltretiranje i gubitak sredstava. Evo konačno je potpisan ugovor i izabran izvođač te vjerujem da ne bi trebalo biti problema s rokovima izvođenja radova.

Adnan Terzić, 13.1.2021.

Prvi tender za izbor izvođača radova na izgradnji posljednje dionice Sarajevske zaobilaznice, od Vlakova do Mostarskog raskršća, raspisan je još u julu 2018. godine, ali je on nekoliko puta ponavljan zbog žalbi ostalih prijavljenih ponuđača.

JP Autoceste FBiH je u decembru 2020. godine potpisalo ugovor sa kompanijom Euro-Asfalt o izgradnji više od kilometar i po autoceste čija je vrijednost veća od 23 miliona KM, a rok za izvođenje radova predviđen ugovorom je 14 mjeseci od uvođenja građevinske kompanije u posao. Kako je navedeno na tabli koja se nalazi na gradilištu, radovi su počeli 22.12.2020. godine te je naveden istovjetan rok od 14 mjeseci za završetak radova.

Početkom februara 2022. godine, iz JP Autoceste FBiH su za naš portal pojasnili da je projekat doživio mnoštvo izmjena te nisu mogli precizirati kada će radovi biti okončani.

Na izgradnji Sarajevske obilaznice (LOT 3B), od Mostarskog raskršća do Vlakova, do sada je izvedno oko 80% radova na donjem dijelu prometnice brze ceste, 75% radova na potpornoj konstrukciji od P55 do P58, a riješena je i većina kolizija sa postojećim instalacijama na terenu. Glavni razlozi koji usporavaju izgradnju Sarajevske zaobilaznice (LOT 3B) su promijenjeni uvjeti na terenu u odnosu na 2008. godinu, kada je urađen projekt za ovu dionicu. U zoni prometnice u proteklom periodu je došlo do velike ekspanzije izgradnje privatnih stambenih objekata, tako da je JP Autoceste FBiH dobilo dodatne zahtjeve lokalne zajednice za novim prometnicama, priključcima, prilazima, kao i za izmještanje postojećih i izgradnju novih instalacija. Nemogućnost eksproprijacije pojedinih katastarskih čestica radi opstrukcije vlasnika istih također je jedan od faktora koji je utjecao na dinamiku. Između projektiranja i ugovaranja radova donijete su nove uredbe po pitanju zaštite od buke te je investitor naknadno inicirao izradu projekta koji je zahtijevao i izmjenu glavnog projekta.

JP Autoceste FBiH, 1.2.2022.

S obzirom na to da građevinski radovi na posljednjoj dionici Sarajevske zaobilaznice, od Vlakova do Mostarskog raskršća, nisu okončani u roku koji je predviđen ugovorom, Istinomjer će ranija obećanja data iz kompanije Autoceste FBiH ocijeniti neispunjenim.

 

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!