Novi, savremeno opremljeni, niskopodni, elektromotorni voz krenuo je jutros u 9.00 sati na promotivnu vožnju iz Sarajeva do Mostara.
Na svečanosti koja je tim povodom održana uoči polaska sa željezničke stanice u Sarajevu, federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić rekao je da ovaj događaj, koji je organizirala kompanija Željeznice FBiH, predstavlja uvod u instalaciju talgo vozova, u čemu će Federacija biti prva među regionalnim željeznicama.
“Dogovorili smo se da vratimo voz Končaru, ne zbog toga što ne valja, već što nije za naših pruga, što nemamo zainteresiranih ljudi da se prevoze ovim modernim vozom i što nemamo novca da ga platimo. Katastrofa”, kaže ministar Bijedić za Klix.ba.
Komentar:
Nešto više od godine i pol prošlo je od pompeznog puštanja u promet elektromotornog voza „Končar“ i promotivne vožnje na relaciji Sarajevo – Mostar, do postizanja dogovora da se ovi vozovi vrate proizvođaču. Da će se vozovi vratiti, u Vladi FBiH znali su još prošle godine, pa je i Enver Bijedić, ministar prometa i komunikacija FBiH, najavio da će se ovo desiti, rekavši tom prilikom da je za ovaj, ali i za ranije kupljene „Talgo“ vozove, bačeno oko 150 miliona KM.
Međutim, ministar Bijedić nije tako govorio kada je najavljivao puštanje ovih vozova u promet za august 2012. godine i to na više linija.
“S direktorom kompanije “Talgo” iz Madrida Hoseom Marijom Oriolom Fabrom dogovorili smo da već na postojećim linijama prema Hrvatskoj, Srbiji i Mađarskoj samo zamenimo putničke kompozicije vozovima “talgo”. Reč je o pet linija i jednoj prema Pločama”, rekao je Bijedić.
Nešto ranije, u oktobru 2011. godine, Bijedić je čak išao toliko daleko da je optužio Srbiju i Hrvatsku da ne žele izdati dozvole za saobraćanje ovih vozova koji su kupljeni u od španske kompanije „Talgo“ za 67,7 miliona KM još 2010. godine.
“Zvaničan odgovor od susjeda nismo dobili. Ovo su moderni, nagibni putnički vozovi, koje oni nemaju. Možda je to razlog što nam ne daju dozvole. To bi izazvalo haos u njihovom saobraćaju, jer bi se putnici zapitali: ‘Vidi bh. vozova, a vidi naših'”, rekao je tada Bijedić.
Dakle, iako su ovi vozovi kupljeni u prethodnom mandatu Vlade FBiH, što sada posebno ističe i ministar Bijedić nakon neuspjeha njihovog puštanja u promet, i on sam je davao obećanja o njihovom skorom puštanju u promet, što se nije desilo. Umjesto “uvoda u instalaciju Talgo vozova”, optimizam oko saobraćanja modernih vozova je splasnuo, pruge su odjednom “postale loše” – iako su, prema ranijim najavama trebale podnijeti moderne vozove još 2011. godine – malo su doprinijeli “zavidni susjedi Srbija i Hrvatska”, a malo i nezainteresovani putnici… i tako je propala još jedna višemilionska investicija u našoj zemlji, a obećanja ministra Bijedića su ostala neispunjena.
(Istinomjer.ba)