Analize

Još traje eksproprijacija zemljišta za gradnju brze ceste Lašva – Nević polje

Iako se gradnja brze ceste Lašva – Nević polje, koja je dio dionice od Lašve do Jajca i dalje prema bosanskoj Krajini, najavljuje skoro dvije decenije, kako sada stvari stoje, neće početi uskoro. Prema onome što su za Istinomjer rekli iz JP Autoceste FBiH, u ovoj godini tek se planira “provođenje tenderske procedure za izbor izvođača i nadzora za izgradnju Lota 1. na dionici Vitez – Nević Polje, odnosno završetak pripreme tenderske dokumentacije i objava tendera.”

Iz preduzeća JB Autoceste FBiH za istinomjer su rekli kako još uvijek postoje problemi na definisanju položaja petlje Nević polje zbog toga što nije usvojen prostorni plan Srednjebosanskog kantona (SBK).

Položaj petlje Nević Polje još uvijek nije definisan jer nije usvojen prostorni plan Srednjobosanskog kantona i to je razlog određenog zastoja u realizaciji ovog projekta. Dio ovog projekta koji bi mogao početi u ovoj godini nakon usaglašavanja prostornog plana je LOT 1 Vitez – Nević Polje. Prema Planu poslovanja za 2019. godinu planira se provođenje tenderske procedure za izbor izvođača i nadzora za izgradnju Lota 1. na dionici Vitez – Nević Polje odnosno završetak pripreme tenderske dokumentacije i objava tendera. Za navedenu dionicu u toku je eksproprijacija zemljišta.”

JP Autoceste FBiH, 24.06.2019.

Inače, u Planu poslovanja za 2019. godinu objavljenom na zvaničnoj stranici JP Autoceste FBiH, brza ceste Lašva – Nević polje se navodi među projektima čiji je početak gradnje planiran u 2019. godini.

Istinomjer je u više navrata pisao o neispunjenim obećanjima o izgradnji brze ceste Lašva – Nević polje, a posljednji put smo se time bavili nakon Općih Izbora 2018. godine. Ovaj putni pravac koji bi znatno ubrzao putovanje iz Sarajeva prema Krajini, našao se i u dokumentu “100 prioriteta Vlade FBiH”, koji je objavljen sredinom 2016. godine.

Gradnju ove brze ceste, direktor preduzeća JB Autoceste FBiH, Adnan Terzić, najavio je još za početak ljeta 2017. godine, a kada se to nije desilo, krajem iste te godine, federalni premijer Fadil Novalić najavio je da će se to desiti u 2018. godini.

I početkom 2017. godine, iz preduzeća JP Autoceste je saopšteno kako se završetak gradnje prve dionice očekivao tokom 2019. godine, kada je trebala početi gradnja druge dionice prema Jajcu.

Glavni projekt dionice brze ceste Lašva – Nević Polje je završen te je izrada idejnog projekta za nastavak brze ceste do Jajca prirodan nastavak aktivnosti na izradi i stvaranju preduvjeta za izgradnju navedene saobraćajnice. Jedan od projektnih zadataka na koje treba odgovoriti odabrani projektant već u prvim fazama projekta jeste tačno definiranje vrijednosti izgradnje dionice. Ukoliko tenderska procedura bude okončana u predviđenom roku, dostava prvog dijela projektne dokumentacije (studija ekonomske opravdanosti) očekuje se sredinom 2017. godine. Drugi dio projektne dokumentacije očekujemo do kraja 2017. godine. Gradnja ove dionice je uvjetovana gradnjom prethodne dionice brze ceste Lašva – Nević Polje koja bi trebala biti završena do 2019. godine”

JP Autoceste FBiH, 04.01.2017.

Ipak gradnja prve dionice nije počela iako je građevinska sezona u punom jeku, a kako se vidi iz posljednjih informacija iz JP Autoceste FBiH, još uvijek se čeka na usvajanje prostornog plana SBK čime je uslovljeno i definisanje položaja petlje u Nević polju. S obzirom da pored toga još uvijek nije završena ni eksproprijacija zemljišta, biće zanimljivo pratiti da li će u 2019. godini početi izvođenje radova na LOT 1 dionici od Viteza do Nević Polja.

(Istinomjer.ba)

 

Pitajte Istinomjer!