Dosljedno

Emir Suljagić ostao dosljedan svojim izjavama

Ministarstvo obrazovanja i nauke Kantona Sarajevo uputilo je u utorak dopis svim školama na području Kantona Sarajevo kojim je učenicima, uz mogućnost odabira između nastavnog predmeta vjeronauka ili alternativnog predmeta, omogućena i treća opcija da ne odaberu nijedan od ta dva nastavna predmeta.

“Radi se o tome da roditelji učenika mogu odabrati vjeronauku, alternativni predmet – Društvo/Kultura/Religija (osnovna škola) odnosno Kultura religija (u srednjoj školi) ili da ne odaberu ništa od dva navedena nastavna predmeta. To su tri opcije,” potvrđeno je Feni iz Ministarstva.

Navode da je do uvođenja treće opcije došlo nakon konsultacija, razgovora i iskustava s terena. Podsjećaju da je zakonsko pravo roditelja da ne odaberu nijedan od pomenuta dva nastavna predmeta, te ističu da će to uskoro i bliže biti definirano novim zakonom.

Oni naglašavaju da učenici koji ne odaberu nijedan od dva nastavna predmeta, odnosno alternativni niti vjeronauku, ništa ne gube i neće imati posljedica na prijemnim ispitima.

(FENA, 6. 9. 2011.)

***

Oslobođenje: Instrukcija Ministarstva nauke i obrazovanja KS-a ocijenjena je u javnosti, pored ostalog, i dosad najboljim potezom novog saziva Vlade. U njoj je svim osnovnim i srednjim školama naloženo da ubuduće u opšti prosjek učenika ne ulazi ocjena iz predmeta vjeronauka. Kao razlog odluke naveli ste da su dosad zakonske odredbe provođene selektivno?

Od uvođenja vjeronauke u škole, naša djeca na više od jednog nivoa nisu ravnopravna pred našim zakonima. Mandat ovog ministarstva je da osigura dosljedno provođenje zakona. Član 9. Okvirnog zakona o srednjem i osnovnom obrazovanju je i do sada primjenjivan, ali selektivno. Naime, prva tri stava tog zakona, koja se odnose na pravo djece da u skladu sa željama roditelja pohađaju vjeronauk, provođena su, dok je četvrti, po meni podjednako važan, koji propisuje da ona djeca koja ne pohađaju vjeronauku neće biti diskriminirana, naprosto prenebregavan. Dakle, ovo nije stvar vrijednosti, nego provođenja zakona i obaveze koju država ima prema svim svojim građanima – uključujući i djecu – da osigura jednakost pred zakonima. Siguran sam da ne postoji nijedna vjerska zajednica, crkva, politička partija ili udruženje građana koja se zalaže za to da naša djeca na temelju toga da li pohađaju vjeronauku ili ne, trebaju biti u drugačijem položaju pred zakonom, podijeljeni na jednake i “jednakije”, da citiram Orwella.

(Oslobođenje, 29. 4. 2011.)

Komentar:

Kantonalni ministar obrazovanja u Sarajevu, Emir Suljagić, je, nakon poznatih aprilskih “dešavanja” ostao dosljedan svojim izjavama. Naime, krajem aprila Suljagić je za skupštinskom govornicom rekao kako “djeca ne mogu biti neravnopravna pred zakonom” te da se dotadašnja praksa diskriminacije mora ukinuti. Nakon famozne “instrukcije”, kojom je vjeronauk izbačen iz prosjeka za učenike u sarajevskim školama, te “dopune instrukcije”, kojom se Vlada obavezala pronaći sredstva za uvođenje alternativnog predmeta u sarajevske škole, dogodio se još jedan neobičan slučaj. Po prvi put, učenici i njihovi roditelji, dakako, moći če birati između vjeronauke, alternativnog predmeta i – ničega, odnosno nepohađanja nijednog od predmeta. Ovaj put vrednujemo ovu dosljednost, te se nadamo da će novi zakon ministru Suljagiću donijeti i ocjenu ispunjenog obećanja, ukoliko isti bude takav da djeca koja ne žele pohađati ovaj predmet ne budu diskriminirana u odnosu na drugu.

Pitajte Istinomjer!