Neispunjeno

Na prolaz kroz tunel Crnaja čeka se duže od 30 minuta

Na inicijativu federalnog premijera Fadila Novalića, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH) polovinom septembra 2020. godine usvojila je zaključak kojim se JP Ceste Federacije Bosne i Hercegovine zadužuje da razmotri mogućnost odgode početka provedbe programa modernizacije magistralnih cesta Federacije BiH, zbog krize uzrokovane pojavom novog koronavirusa.

Foto: Klix.ba

Kako je tom prilikom navedeno na zvaničnoj stranici Vlade FBiH, zaključkom je naloženo da se simuliranjem izvođenja radova u tunelu Crnaja izvrše dodatna snimanja intenziteta prometa naizmjeničnim propuštanjem vozila, a da se tek nakon toga predloži dinamika izvođenja stvarnih radova.

Konkretno tražimo od stručnih službi Cesta Federacije da u dužem periodu prate, analiziraju i utvrde metod naizmjeničnog funkcionisanja saobraćaja kako građani i privreda, kad počne rekonstrukcija Crnaje, ne bi doživljavali neugodnosti koje su prolazili prilikom radova u tunelu Vranduk.

Vlada FBiH, 17. 9. 2020.

U kontekstu navedene odluke Vlade FBiH, direktor JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić potvrdio je, pored ostalog, da je u jeku građevinske i turističke sezone urađena simulacija radova sa regulacijom prometa i odvijanja jednom saobraćajnom trakom, uključujući nakupljanje i propuštanje vozila, te da je promatran period od 7 do 13 sati, kada je mjeren promet koji je naizmjenično propuštan kroz tunel uz pomoć semafora.

Simulacija je pokazala da ukoliko neka vozila budu čekala na drugi interval, ukupno čekanje može iznositi 18 minuta. Ako bi se desilo da se promet nakuplja na nekom drugom mjestu, pa posljedično tome dođe do nakupljanja i na tunelu, naša pretpostavka na osnovu simulacije je da maksimalno čekanje ne bi trebalo premašivati dužinu tri intervala, odnosno ukupno 30 minuta.

Ljubo Pravdić, 17. 9. 2020.

Nakon početka pripremnih radova na tunelu Crnaja, kako je navedeno, više od stotinu privrednika Jablanice, Konjica i drugih dijelova Hercegovine 14. 1. 2021. godine u 15 sati blokiralo je tunel Crnaja na magistralnoj cesti M-17, iskazavši tako nezadovoljstvo najavom JP Ceste FBiH o početku pripremnih radova na rekonstrukciji tog tunela.

Predsjednik Udruženja privrednika općine Jablanica Jusuf Džafić je tom prilikom izjavio kako su se privrednici odlučili za petnaestominutnu blokadu tunela zbog neispunjenja njihovih zahtjeva o alternativnim rješenjima i garancijama da zbog izvođenja radova promet neće biti zatvoren više od 15 minuta.

Do sada smo uputili brojne upite višim razinama vlasti. Tražili smo alternativno rješenje i pisane garancije da promet neće biti zatvoren preko 15 minuta u jednom pravcu kada dođe do rekonstrukcije tunela. Odgovor još nismo dobili.

Jusuf Džafić, 14. 1. 2021.

Da su nakon početka radova, suprotno najavama direktora Pravdića, vozači čekali znatno duže od 18, ali i 30 minuta, svjedočili su brojni medijski izvještaji sa lica mjesta. Jedan od takvih je i onaj od 19. 2. 2021. godine u kojem se, pored ostalog, navodi da se vozači žale da ispred tunela Crnaja čekaju gotovo sat, te da su formirane nepregledne kolone vozila sa obje strane tunela što je, kako je navedeno, vidljivo i na kamerama BiHAMK-a, koje su postavljene upravo zbog praćenja stanja na terenu.

Potvrđujući tom prilikom da su kolone s obje strane tunela “duže od tri kilometra”, predsjednik Udruženja privrednika Jablanice izjavio je i da ovo nije ništa u odnosu na ono što vozače očekuje.

Sada se radi na taj princip da sa jedne strane vozila puštaju po deset do petnaest minuta pa tako i sa druge, ali kolone se stvaraju i ne mogu sva vozila proći u jednom intervalu, tako da vozači čekaju puno duže nego što očekuju.

Jusuf Džafić, 19. 2. 2021.

Kilometarska kolona vozila iz pravca Sarajeva, koja čekaju na prolaz kroz tunel Crnaja, snimljena je i 6. 5. 2021. godine, a 16. 5. 2021. godine portal Klix je objavio reportažu u kojoj su vidljive, kako se navodi, “ogromne kolone vozila formirane na magistralnoj cesti M-17 između Mostara i Sarajeva, u kojima vozači “nervozni čekaju po dva sata zbog radova koji se izvode u tunelu Crnaja.”

Naši čitatelji, nezadovoljni stanjem na saobraćajnici, javljaju kako ispred tunela Crnaja čekaju više od dva sata, iako je iz Cesta FBiH javljeno da zastoji kod tunela ne mogu trajati duže od 15 minuta, što je izazvalo nezadovoljstvo među sudionicima saobraćaja na ovoj dionici puta.

Klix, 16. 5. 2021.

I tom prilikom je Džafić za Klix izjavio “kako ovo nije nikakvo iznenađenje, te da se može očekivati još teže stanja na ovoj saobraćajnici.”

U toku dana po dva ili tri puta se formiraju kolone vozila koje čekaju više od sat vremena, ali ono što nas tek čeka na ljeto ne želim ni komentarisati, jer imam informaciju da se radovi tokom ljeta neće zaustavljati kako je bilo kazano. Kakav će tek tada haos vladati, još ćemo vidjeti.

Jusuf Džafić, 16. 5. 2021.

S obzirom na činjenično stanje sa terena predočeno u medijskim izvještajima, iz kojih je jasno da se na prolaz kroz tunel Crnaja čeka duže od 30 minuta, Istinomjer u vezi s tim obećanju Ljube Pravdića daje ocjenu neispunjeno.

(Istinomjer.ba)

 

Ispunjeno sa zakašnjenjem
Pitajte Istinomjer!