Uncategorized

SNSD: Sprovođenje Omladinske politike

“Politike za mlade i prema mladima po prvi put su organizovano kreirane od Vlade i Skupštine i narednih godina vodiće se na osnovama usvojene Omladinske politike Republike Srpske, koja sadrži niz mjera, podsticaja, fondova i politika za one koji dolaze. Već su započeti projekti stambenih podsticaja za mlade i volontiranja visokoobrazovanih kadrova kao preduslova za zapošljavanje.”


Razlog:
Omladinska politika nije u potpunosti implementirana u praksi. Stambeni podsticaji nisu dali očekivane rezultate, kao ni zapošljavanje mladih visokoobrazovanih kadrova u pripravničkom stažu.
Objašnjenje:
“Sprovođenje usvojene Omladinske politike je neujednačeno i nepotpuno. Mnoge mjere predviđene ovim dokumentom nisu realizovane. Prema omladinskoj politici 2006-2010, predviđeno je 100.000 KM godišnje za sufinansiranje omladinskih centara/klubova i posredovanje u obezbjeđivanju donatorskih sredstava za iste, ali tokom prve dvije godine aktuelnog mandata ovih tendera ni davanja nije bilo. Predviđeno sufinansiranje pokrenuto je s mrtve tačke tek nakon udruživanja i zajedničke inicijative nekoliko omladinskih organizacija prema institucijama vlasti, nakon čega je nadležno ministarstvo raspisalo prvi takav tender, tek 2009. godine
(http://pop.ba/index.php?option=com_content&task=view&id=150&Itemid=1). 2007. godine trebalo je da se osnuje i Omladinski informativni centar, odnosno Trening centar, kao informativna mreža koja bi omogućila besplatno korišćenje interneta za školsku i studentsku populaciju. Ministar za porodicu, omladinu i sport najavio je njegovo definitivno pokretanje za april 2009 (http://www.youtube.com/watch?v=15Q7uVqZTWw&feature=player_embedded#!), što se do danas nije desilo. U svrhu informisanja o omladinskom radu trebalo je da bude napravljen i web-site Ministarstva sa relevantnim informacijama za mlade, koji također još uvijek ne postoji. Zakon o volontiranju, koji je u omladinskoj politici označen kao prioritet, donesen je tek dvije godine po usvajanju Omladinske politike. Među ukupno tri završena projekta (pored onih kontinuiranih) Ministarstva porodice, omladine i sporta, nalaze se i „Perspektive mladih u Republici Srpskoj – 2008. Godine“, te „Potrebe, mobilnosti i učešće mladih u afirmaciji omladinskog rada i organizovanja u Republici Srpskoj“ (http://www.vladars.net/sr-SP-Cyrl/Vlada/Ministarstva/mpos/PPP/Pages/Splash.aspx) – koji su, kao i „rad na standardizaciji omladinskog rada“ (također definisan Omladinskom strategijom), zapravo predstavljali nezakonito, netransparentno i potpuno neučinkovito finansiranje besmislenih studija u basnoslovnim iznosima, čija je izrada dodjeljivana opskurnim „nevladinim organizacijama“ (http://www.frontal.ba/cyrl/?page=2&kat=1&vijest=45786). Revizorski izvještaj o radu Ministarstva porodice, omladine i sporta pokazao je da su se i druga sredstva namijenjena realizaciji strateških programa trošila netransparentno, da se nisu poštovali zakoni pri sklapanju ugovora i da nema izvještaja o potrošenim sredstvima, u iznosima koji se mjere stotinama hiljada maraka (http://www.capital.ba/wp-content/uploads/2010/08/izvjestaj_o_reviziji.pdf). U pogledu podsticaja za stambeno zbrinjavanje mladih preko obezbjeđivanja stambenih kredita, prema ocjeni datoj u novoj Omladinskoj politici (2010-2015), oni nisu dali očekivane rezultate, (što nije zađuđujuće, s obzirom na činjenicu da ), a ni zapošljavanje visokoobrazovanih kadrova u pripravničkom stažu ne ispunjava predviđene kvote (http://www.blic.rs/Vesti/Republika-Srpska/109776/Gazde-ne-zele-nove-radnike)

Pitajte Istinomjer!