Polovinom juna 2019. godine direktor JP Cesta FBiH, Ljubo Pravdić podvukao je da se mora početi sa rekonstrukcijom tunela Crnaja koji se nalazi na dionici puta M17 između Konjica i Jablanice.
Taj tunel je u jednom od najvećih klizišta i moramo početi s rekonstrukcijom. Također će biti kompleksna rekonstrukcija koja će se odvijati pod prometom naizmjenično. Radovi će trajati godinu do dvije i po, ne znam na što ćemo sve naići.
Ljubo Pravdić, 18.06.2019.
Istoga dana direktor Pravdić je u ime JP Ceste FBiH sa predstavnicima izvođača radova, HP Investing d.o.o. Mostar i Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo, potpisao ugovor za rekonstrukciju pomenutog objekta.
Vrijednost ugovora je 12,8 miliona KM sa PDV-om, dok će radovi biti finansirani iz kreditnih sredstava Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) i Evropske investicijske banke (EIB).
Tom prilikom je i navedeno da će “pripremni radovi na gradilištu početi 01.07.2019. godine, uz napomenu da će glavni radovi na rekonstrukciji započeti krajem turističke sezone odnosno krajem perioda godišnjih odmora”.
Međutim, 16.09.2019. godine su iz JP Ceste FBiH javnost obavijestili da, i pored toga što su pripremni radovi okončani, rekonstrukcija tunela Crnaja neće početi krajem turističke sezone 2019. godine kako je prvobitno najavljeno:
S obzirom na negativan stav javnosti u pogledu izvođenja radova na tunelu Vranduk, a ne uzevši pri tome u obzir nužnost rekonstrukcije tog tunela i potencijalne neželjene posljedice, na zahtjev Vlade Federacije BiH, JP Ceste je pristupilo izradi varijanti dodatnih alternativnih tehničkih rješenja za rekonstrukciju tunela Crnaja koja bi bila evidentno finansijski zahtjevnija. Zbog nepostojanja alternativnih putnih pravaca ili obilaznice u blizini tunela Crnaja koji bi se mogli koristiti za preusmjerenje prometa tokom izvođenja radova na rekonstrukciji, a s obzirom da je Vlada FBiH ponudila mogućnost iznalaženja finansijskih sredstava koja budu nedostajala, JP Ceste trenutno radi na izradi dodatnih alternativnih rješenja koja bi podrazumijevala izgradnju novog tunela i novih mostova te se procjenjuje da bi se radilo o investiciji koja bi bila znatno veća od postojeće.
JP Ceste FBiH, 16.09.2019.
Navodeći dalje da “rekonstrukcija tunela Crnaja neće započinjati prije završetka radova na tunelu Vranduk, odnosno prije puštanja u promet dvosmjernog saobraćaja kroz tunel”, iz JP Ceste FBiH su dodali:
Zbog problema koje smo imali na tunelu Vranduk i nemogućnosti alternativnog odvijanja prometa u tunelu Crnaja, u ovome trenutku postoji mogućnost odustajanja od postojećeg projekta rekonstrukcije tunela Crnaja, sve do odabira optimalnog alternativnog rješenja za koje će saglasnosti dati Federalno ministarstvo prometa i komunikacija i Vlada FBiH.
JP Ceste FBiH, 16.09.2019.
Ovim Istinomjer obećanje direktora JP Ceste FBiH, Ljube Pravdića u vezi početka rekonstrukcije tunela Crnaja ocjenjuje neispunjenim, te ćemo nastaviti pratiti eventualne daljnje aktivnosti kada je ovaj projekat u pitanju.
(Istinomjer.ba)