Nastaviti aktivnosti na izgradnji svih dionica mostarskog prstena s naglaskom na završetak započete izgradnje južne obilaznice.
Završetak izgradnje južne obilaznice u Mostaru
Partije: HDZ BiH | Oblasti: Ekonomija
Obrazloženje
Tokom prve dvije godine mandata 2022-2026, Vlada FBiH provodila je određene aktivnosti na realizaciji datog obećanja.
Izvor: Izborni program HDZ-a BiH
Prvi dio južne obilaznice u Mostaru od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen je krajem 2019. godine.
Tokom prošlog mandata, u julu 2020. godine potpisan je ugovor za izgradnju južne obilaznice Mostara, dionica Miljkovići – Rodoč – veza na M-17, poddionica Miljkovići (kružni tok Varda) – ulaz u tunel Novi, km 6+253 do km 8+468, vijadukt Marijanovića draga.
Ugovor za izvođenje radova na izgradnji tunela Novi dužine 900 metara, a koji se nalazi na trasi projekta južne obilaznica Mostara M6.1, dionica Miljkovići – Rodoč – veza na cestu M17, potpisan je u augustu 2022. godine.
Prema medijskim informacijama s kraja aprila 2023. godine, intenzivno se radilo na probijanju jednog od dužih tunela u BiH, projektu u vrijednosti od 25 miliona KM. Radovi na tunelu Novi nastavak su aktivnosti koje implementira JP Ceste Federacije BiH, napravljenih u sklopu projekta “Južna obilaznica Mostara LOT 1”, a koje obuhvaćaju radove na trasi od kružnog toka Varda do ulaza u tunel Novi dužine 1.700 metara, uključujući i vijadukt Marijanovića draga dužine 200 metara.
Tunel Novi, u dužini od 915 metara, probijen je u aprilu 2024. godine. Tada je najavljeno da će JP Ceste FBiH uskoro raspisati tender za nastavak radova od tunela Novi do Rodoča, dužine cca 3 km trase.
U septembru 2023. godine saopšteno je da će južnu obilaznicu Mostara i pristupne ceste Varda – Rodoč graditi građevinska firma “Putovi” iz Gruda. U oktobru je potpisan ugovor za izgradnju ove ceste, a ovaj projekt finansira Vlada Federacije BiH, dok ga implementira Grad Mostar. U decembru 2023. godine započeli su ovi radovi. U februaru 2024. godine saopšteno je da se radovi odvijaju planiranom dinamikom. U aprilu 2025. godine saopćeno je da je izgradnja dionice ušla u završnu fazu. Tada su u toku bili radovi na postavljanju završnog sloja asfalta, postavljanju prometnih oznaka i zaštite duž dionice.
U oktobru 2025. godine potpisan je ugovor za izvođenje radova na izgradnji južne obilaznice Mostara za poddionicu tunel Novi – čvor Rodoč, s izgradnjom privremene veze na postojeću lokalnu cestu, a koja se nalazi na dionici Miljkovići – Rodoč .Ukupna dužina dionice iznosi 2,74 km, od čega je trasa dužine 2.390 metara, tunel Privorac dužine 180 metara i vijadukt Rodoč dužine 168 metara. Vrijednost ugovora je 32.441.656, 92 KM, a sredstva za ovaj projekat osigurana su iz budžeta Federacije BiH. Ukupni rok izvođenja radova je dvije godine.
Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.