Rekonstrukcija tramvajske pruge Ilidža – Marijin Dvor i izgradnja nove tramvajske pruge do Hrasnice.
Rekonstrukcija postojeće i izgradnja nove tramvajske pruge
Partije: Vlada Kantona Sarajevo (NS, SDP BiH, NiP) | Oblasti: Ekonomija
Obrazloženje
Tokom prve dvije godine mandata 2022-2026, Vlada KS provodila je značajnije aktivnosti na realizaciji datog obećanja.
Izvor: Program skupštinske većine u Kantonu Sarajevo 2023-2026
Tokom prve godine mandata Vlade KS nastavljen je projekat rekonstrukcije tramvajske pruge u Sarajevu, a što je obuhvatilo i radove na svim raskrisnicama na gradskoj saobraćajnici.
Rekonstrukcija tramvajske pruge od Baščaršije do Čengić Vile završena je početkom septembra 2023. godine.
Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta u maju 2023. godine potpisao je ugovor za izvođenje radova na tramvajskoj pruzi Ilidža – Hrasnica s konzorcijem turskih kompanija Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S. i Yapiray Demiryolu Insaat Sistemleri ve Ticaret.
Prema potpisanom ugovoru, rok za izgradnju pruge je 18 mjeseci, a početak izgradnje tramvajske pruge očekuje se nakon završetka istražnih radova, projektovanja i provedenih pripremnih radnji, u skladu s tehnološkim i dinamičkim planom izvođača radova.
Izgradnja tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice započela je krajem februara 2024. godine. Do tada su rješavani administrativni poslovi, izvršeno je geodetsko snimanje trase pruge i postojeće okretnice na Ilidži te je izrađena geodetska mreža.
Iz Vlade KS 27. maja 2024. godine saopšteno je da su radovi na prvoj dionici od Ilidže do kružnog toka u Butmiru, koji podrazumijevaju iskop te ugradnju geotekstila i prvog tamponskog sloja, završeni.
Sredinom decembra 2024. godine saopćeno je da su na izgradnji tramvajske pruge prema Hrasnici završeni radovi na betoniranju osam stajališta (od ukupno 20). Takođe tada su počeli i radovi na devetom stajalištu, kao i radovi na prvoj raskrsnici kod Termalne rivijere (od planiranih 13) kao i ugradnji odvodnih elemenata.
U martu 2025. godine počelo je betoniranje na ovoj trasi, a sedmog aprila 2025. godine počelo je spajanje šina na pruzi do Hrasnice. Prema riječima ministra saobraćaja KS Adnana Štete nakon spajanja šina, slijedi podešavanje visine i druga faza betoniranja. Na pet tramvajskih stajališta završeni su radovi na izgradnji platformi sa zidovima, a na jednom je montirana čelična konstrukcija. Na drugim dijelovima pruge, dužinom cijele trase, izvode se različite vrste radova, poput radova na ugradnji elektro kablova za napajanje tramvajske mreže, kao i oni na izgradnji tramvajskih stajališta.
Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.