Stoga politika (stranačka, državna, obrazovna) mora osigurati odgovarajuću infrastrukturu te dostojanstven socijalni status nastavnika kako bi se od njih moglo očekivati da pruže očekivano.
Objašnjenje:
Plate prosvjetnih radnika/ca i dalje su niske i stalno izložene budžetskim prekrajanjima, o čemu dovoljno govore štrajkovi nezadovoljnih nastavnika/ca. U dokumentu „Strateški pravci razvoja obrazovanja u Bosni i Hercegovini sa planom implementiranja, 2008.–2015.“ ( http://www.mcp.gov.ba/zakoni_akti/strategije/?id=699), usvojenom 2008. od strane Ministarstva civilnih poslova BiH, konstatuje se da su plate nastavnika loše i niže od drugih korisnika budžetskih sredstava, te da nisu ujednačene na cijeloj teritoriji BiH. Usvajanje ove strategije, koja postavlja rješavanje ovih problema kao jedan od prioriteta, ipak nije donijelo nikakve bitne promjene na tom planu, budući da je prosvjetna zajednica i dalje primorana da se štrajkovima „obraća“ nadležnim tijelima, u pokušajima da se izbori za svoj status, koji je i dalje jednako loš (http://arhiva.depo.ba/page.php?id=5707, http://arhiva.depo.ba/page.php?id=6877, http://www.weekend.ba/novost/22216/mostar-strajk-prosvjetara-i-sluzbenika, http://www.oslobodjenje.ba/index.php/flash/flash/images/Multimedia/index.php?id=1205,,http://www.bljesak.info/content/view/19453/155/)