Adaptivno upravljanje saobraćajem – uspostava sistema adaptivnog upravljanja saobraćajem na svim semaforiziranim raskrsnicama na području Kantona Sarajevo, uz izgradnju savremenog centra za upravljanje i nadzor nad saobraćajem.
Adaptivno upravljanje saobraćajem
Partije: Vlada Kantona Sarajevo (NS, NiP, SDP, SBiH) | Oblasti: Ekonomija
Izvor: Program skupštinske većine u Kantonu Sarajevo 2023-2026
Projekt adaptivnog upravljanja saobraćajem, kako je navedeno iz Vlade KS, podrazumijeva prelazak na pametne i inteligentne sisteme koji su bazirani na najmodernijoj senzorskoj opremi, kao što su radarski detektori, koji bi u realnom vremenu snimali potpunu saobraćajnu sliku grada te omogućili detaljne informacije bitne za dalje planiranje saobraćajne infrastrukture.
Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta potpisao je s direktoricom EBRD-a BiH Manuelom Naessl projektne ugovore za adaptivno upravljanje saobraćajem i izgradnju saobraćajnog centra, nabavku dodatnih tramvaja i odgovarajuće opreme, te izgradnju tramvajske pruge Ilidža-Hrasnica.
Istinomjer je u mandatu 2018–2022. pratio mjeru Vlade KS koja se odnosi na adaptivno upravljanje saobraćajem iz dokumenta “Principi i mjere djelovanje Vlade Kantona Sarajevo 2021–2022”. Ovo obećanje ocijenjeno je kao djelimično ispunjeno na kraju mandata. Predstavnici Vlade KS i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) potpisali su 12.4.2022. godine ugovor o grantu za izradu glavnog projekta adaptivnog upravljanja saobraćajem. Početkom aprila 2021. godine Vlada KS je na prijedlog Ministarstva saobraćaja KS donijela Odluku o usvajanju kapitalnog projekta “Adaptivno upravljanje saobraćajem”, vrijednog 16 miliona KM. Projekt je uvršten u Program javnih investicija Kantona Sarajevo za period 2021–2023. godina. Saobraćajni centar Kantona Sarajevo zvanično je počeo s radom 22. aprila 2021. godine. Na početku rada ovog centra osposobljen je videonadzor u tramvajima putem kojeg je moguće pratiti sva dešavanja u ovim prevoznim sredstvima. Moguće je pratiti i broj vozila u datom momentu, rutu, kao i brzinu kretanja tramvaja.
Tokom konferencije za medije koju je održao krajem maja 2023. godine, Šteta je najavio da će implementacija projekta početi u septembru.
Očekujem da ćemo od septembra ove godine krenuti u implementaciju. To znači da ćemo na najfrekventnijim lokacijama, tj. na 163 lokacije u KS, raskrsnice, postaviti kamere koje će detektovati gužve i protočnost saobraćaja i na bazi detekcije broja vozila u određenim vremenskim intervalima puštati tzv. zeleni val duže i kraće, što će značajno ubrzati tok saobraćaja. Ne vožnju, nego tok saobraćaja.
Adnan Šteta, 31.5.2023.
Skupština KS je na 1. Hitnoj sjednici održanoj 9.6.2023. godine, a povodom saobraćajne nesreće koja se dogodila krajem maja i u kojoj su smrtno stradale dvije osobe, zadužila je Vladu KS da, “nakon okončanja zakonom predviđenih procedura, uspostavi sistem Adaptivnog upravljanja saobraćajem, koji podrazumijeva uspostavu video nadzora na saobraćajnicama u Kantonu Sarajevo”.
Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.