Adaptivno upravljanje saobraćajem – uspostava sistema adaptivnog upravljanja saobraćajem na svim semaforiziranim raskrsnicama na području Kantona Sarajevo, uz izgradnju savremenog centra za upravljanje i nadzor nad saobraćajem.
Adaptivno upravljanje saobraćajem
Partije: Vlada Kantona Sarajevo (NS, SDP, NiP) | Oblasti: Ekonomija
Obrazloženje
Tokom prve godine mandata 2022-2026, Vlada KS provodila je značajnije aktivnosti na realizaciji datog obećanja.
Izvor: Program skupštinske većine u Kantonu Sarajevo 2023-2026
Ministarstvo saobraćaja KS je u aktuelnom mandatu potpisalo ugovor za radove na projektu adaptivnog upravljanja saobraćajem, a u februaru 2024. godine započela je njegova implementacija. Krajem augusta 2024. godine počeli su radovi na prvoj od 163 raskrsnice u sklopu ovog projekta, a do decembra iste godine izvođeni su radovi na 37 raskrsnica.
Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta potpisao je krajem novembra 2023. godine ugovor za radove na projektu adaptivnog upravljanja saobraćajem s izabranim izvođačem, konzorcijem dvije kompanije.
Kako se navodi na internet-stranici Vlade KS, projektom adaptivnog upravljanja saobraćajem predviđena je prioritizacija tramvajskog saobraćaja, kako bi tramvaj imao prednost u odnosu na ostali saobraćaj, te uspostava nadzornog centra iz kojeg će se vršiti stalni nadzor svih 165 raskrsnica u Sarajevu.
Ministar Šteta je u maju 2023. godine potpisao s direktoricom EBRD-a u BiH Manuelom Naessl projektne ugovore za adaptivno upravljanje saobraćajem i izgradnju saobraćajnog centra, nabavku dodatnih tramvaja i odgovarajuće opreme te izgradnju tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica.
Kako je saopćeno 12. februara 2024. godine, započela je implementacija projekta “Adaptivno upravljanje saobraćajem”, a iz Ministarstva saobraćaja KS tom je prilikom navedeno da se u prvoj fazi vrše snimanja broja vozila na raskrsnicama na glavnoj gradskoj saobraćajnici.
Iz Vlade KS saopšteno je da snimanja podrazumijevaju “postavljanje kamera i brojača na raskrsnicama i prikupljanje podataka o tačnom broju vozila, prolascima vozila kroz raskrsnicu te skretanjima na raskrsnici 24 sata dnevno”. Kretanje vozila na svakoj od raskrsnica posmatra se pet do sedam dana s ciljem dobijanja relevantnih podataka koji će se koristiti za “projektovanje i izradu signalnih planova za sve raskrsnice, njih ukupno 163”.
Krajem augusta 2024. godine počeli su radovi na prvoj od 163 raskrsnice u sklopu projekta adaptivnog upravljanja saobraćajem, nakon što je ranije potpisan ugovor i ozvaničen početak radova, vršena snimanja raskrsnica i prikupljanje podataka, te nakon što je izvršeno projektovanje različitih faza po raskrsnicama. Iz resornog ministarstva saopšteno je da bi radovi na svim raskrsnicama trebali biti završeni u 2025. godini, kada će sistem u potpunosti i zaživjeti.
Sredinom decembra 2024. godine ministar Šteta je na svom Facebook profilu naveo da se radovi na uspostavljanju sistema adaptivnog upravljanja saobraćajem odvijaju u skladu s planiranom dinamikom.
Radovi su započeti na 37 raskrsnica, a ukupan broj raskrsnica koje će imati adaptivno upravljanje saobraćajem je 163.
Naveo je i da je izvršena antikorozivna zaštita semaforskih stubova ili zamjena dotrajalih novim, postavljanje nove semaforske lanterne, kao i postavljanje 395 vozačkih, tramvajskih i pješačkih lanterni.
Na stubove je postavljeno 66 novih tastera za pješake, a sukcesivno će se postavljati i posebni tasteri za slijepa i slabovidna lica. U sklopu projekta rade se i zamjene kablovskih instalacija na samim raskrsnicama, postavljanje novih semaforskih ormara, kao i ugradnja induktivnih petlji na raskrsnicama.
Šteta je dodao i da su postavljene prve kamere i prvi detekcijski radari, koji će imati zadatak da nadziru odvijanje saobraćaja kako bi se sistem prilagodio trenutnim uslovima na cesti.
U mandatu prethodnog saziva Vlade KS, kada je na čelu Ministarstva saobraćaja KS također bio Adnan Šteta, potpisan je ugovor o grantu za izradu glavnog projekta adaptivnog upravljanja saobraćajem između Vlade KS i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Vlada je godinu ranije, u aprilu 2021. godine, donijela Odluku o usvajanju kapitalnog projekta “Adaptivno upravljanje saobraćajem”, vrijednog 16 miliona KM.
Istinomjer je obećanje koje se odnosi na uvođenje adaptivnog upravljanja saobraćajem u prethodnom mandatu Vlade KS ocijenio kao djelimično ispunjeno.
Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.