Analize

Nastavlja se administrativno pravna bitka oko povratka u školu Slavka Mrševića

Nadležne institucije u Republici Srpskoj nastavile su administrativno pravnu “bitku” protiv učenika Slavka Mrševića, mladića sa Aspergerovim sindromom, i nakon što je sudskom presudom naloženo da se Slavku Mrševiću “omogući hitni povratak u školu”.

Osnovni sud u Višegradu donio je 25.03.2019. godine presudu prema kojoj su “tuženi Srednjoškolski centar Rudo, kojeg je pohađao Mršević, te Ministarstvo prosvjete Republike Srpske prekršili zakon jer su brutalno zabranili pohađanje nastave autističnom mladiću”, a sudskom presudom naloženo je i da se Slavku Mrševiću “omogući hitni povratak u školu”.

Početkom aprila objavljena je i prva odluka Školskog odbora JU Srednjoškolskog Centra Rudo koji je odlučio da Slavko može da se priključi svom razredu “u narednih mjesec dana, do kraja školske godine, bez ocjenjivanja i zaključivanja ocjena”. Iako se činilo da je priča konačno dobila svoj koliko toliko srećan epilog, obzirom da je Slavko trebao krenuti u školu u petak 05.04.2019. godine ili u ponedjeljak 08.04.2019.godine, dan ranije, 04.04.2019. godine uslijedio je potpuni obrat, obzirom da je Ministarstvo prosvjete i kulture RS poništilo ovu odluku Školskog odbora po kojoj je Slavko trebao ponovo krenuti u školu. Iz Ministarstva je saopćeno da su odluku poništili jer nije u skladu sa Zakonom o srednjem obrazovanju i vaspitanju.

 

Podsjećamo da presuda Osnovnog suda u Višegradu donesena 25.03.2019. godine po tužbi Slavka Mrševića iz Rudog, na koju se poziva Školski odbor Srednjoškolskog centra Rudo, nije pravosnažna i da će Ministarstvo prosvjete i kulture, kao drugotuženo, iskoristiti mogućnost izjavljivanja žalbe nadležnom okružnom sudu. S obzirom da prvi razred srednje škole u školskoj 2015/2016. godini nije završio jer je ostao neocijenjen, on može u Zakonom propisanim rokovima i sa potrebnom dokumentacijom u narednoj školskoj godini upisati zanimanje za koje postoji prilagođen nastavni plan i program, na šta je Ministarstvo prosvjete i kulture ukazivalo i ranije.

Ministarstvo prosvjete i kulture RS, 05.04.2019.

Podsjećamo, da su škola i nadležno ministarstvo Slavku uskratili pravo na obrazovanje, te da su upravo oni odgovorni zašto je Slavko “ostao neocjenjen” Istinomjer je i ranije pisao.

Prije nešto više od godinu dana ovaj slučaj bio je tema i jedne od sjednica u Narodne skupštine RS, kada je zastupnik NDP-a, Zdravko Krsmanović, tražio od resornog ministra da suspenduje zabranu školovanja za Mrševića, a tadašnji ministar prosvjete, Dane Malešević na to je odgovorio na slijedeći način:

Volio bih da mi pokažete to rješenje kojim sam ja zabranio djetetu da ide u školu. To nije istina. Drugo, sva djeca imaju pravo da idu u školu. I škola je omogućila djetetu da ide u školu. Međutim, sada roditelji traže od mene da ja dozvolim djetetu upis u treći razred, a djete nije završilo ni prvi ni drugi. To je po zakonu nemoguće. Mi tražimo rješenje, kako riješiti taj problem sa djetetom, i ne treba dijete koristiti u političke svrhe. Očito da u Rudom, malom mjestu, to se zloupotrebljava. Problem ćemo riješiti u skladu sa zakonom.

Dane Malešević, 27.03.2018.

Iz dokumenata u koje je Istinomjer imao uvid jasno je da je škola onemogućila nastavu za Slavka, a roditelji nisu tek tako pokušali da “preskoče” dva razreda srednje škole i upišu Slavka u treći, kako je tadašnji resorni ministar Dane Malešević konstatovao.

Naime, Slavko je u septembru 2015. godine krenuo u prvi razred SŠC Rudo, gdje je upisao četvrti stepen, smjer tehničar drumskog saobraćaja. Od septembra do novembra 2015. godine pohađao je redovnu nastavu. Da bi Slavko mogao upisati srednju školu prethodno je bilo potrebno mišljenje Prvostepene stručne komisije za procjenu potreba i usmjeravanje djece i omladine sa smetnjama u razvoju. Mišljenje komisije je kasnilo, a rukovodstvo Srednjoškolskog školskog centra uzelo je u obzir ranije mišljenje komisije (iz marta 2014. godine) i Slavko je upisan u redovni školski program.

Mišljenje komisije o pohađanju srednje škole stiglo je u novembru 2015., a u njemu je konstatovano da Slavko Mršević ima trajni oblik autizma, te je SŠC-u u Rudom i tadašnjem direktoru Branku Papiću naloženo da Slavko nastavi školovanje uz “maksimalnu podršku psihološkopedagoške službe i nastavnog kadra škole u procesu savladavanja nastavnog plana i programa i načina provjere stečenih znanja”. Dok se čekala kategorizacija Slavko je ocjenjivan kao i svaki drugi učenik, te je imao po 2 ocjene iz svakog predmeta do kraja prvog polugodišta prvog razreda srednje škole. Shodno Mišljenju i preporukama, bilo je potrebno individualizirati nastavu i istu prilagoditi Slavku. U praksi, to je podrazumijevalo prilagođavanje nastavnog plana i programa, metoda rada, podršku asistenta u nastavi, omogućavanje adekvatnih i prilagođenih pismenih i usmenih ispita i dr. Međutim, ubrzo je uslijedila odluka direktora škole da se Slavko ne ocjenjuje i da mu se ne zaključuju ocjene, što je bio prvi i ključni korak ka uskraćivanju Slavkovog prava na obrazovanje i gubitka statusa učenika, jer je na ovaj način onemogućeno da Slavko dobije svjedočanstvo na kraju godine.

Da su i škola i ministarstvo uskratili pravo na obrazovanje autističnom učeniku nedavno je potvrdio nadležni sud. Međutim, umjesto poštovanja presude, te ranije izdatih instrukcija i preporuka, Ministarstvo prosvjete i kulture RS ponovo je odabralo administrativno pravnu “bitku”, potvrdivši još jednom da ne žele promijeniti svoj odnos prema Slavku i inkluzivnom obrazovanju.

Pravni zastupnik Slavka Mrševića, Bojan Bajić najavio je “formiranje kriznog štaba u povodu skandalozne odluke Ministarstva prosvjete i kulture RS o poništenju odluke Školskog odbora po kojoj je Slavko trebao u ponedjeljak krenuti u školu”.

Istinomjer će i dalje, s posebno pažnjom, pratiti ovaj slučaj.

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!