Ministar Jusko i BHANSA obećali su “kontrolu bh. neba” do kraja 2019. godine

Država Bosna i Hercegovina od završetka rata pa do 2014. godine nije imala kontrolu nad vlastitim nebom. Tek u novembru 2014. godine BiH je preuzela kontrolu nad dijelom svog zračnog prostora, i to do visine od približno 10 hiljada metara (32.500 stopa). Kontrolni “posao” i naplatu usluga za isti, umjesto BiH, vrše Srbija i Hrvatska. Sredinom 2017. godine resorni ministar, Ismir Jusko rekao je da je 2019. godina kada će BiH preuzeti bh. nebo.

19. oktobar 2019. je predviđeno da, da li će to biti dan ili noć, kada će naši kontrolori preuzeti kontrolu nad našim nebom u potpunosti.

(Ismir Jusko, ministar prometa i komunikacija BiH, 18.06.2017.)

Potvrda da je preuzimanje kontrole nad bh. zračnim prostorom strateški cilj i da će do kraja 2019. godine BiH potpuno preuzeti kontrolu nad svojim nebom, krajem prošle godine stigla je i iz Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA).

To je naš strateški cilj. Mnogo toga ovisi i o obuci kontrolora letenja, ali vjerujemo kako ćemo već u drugoj polovini 2019. godine imati dovoljan broj ovlaštenih kontrolora letenja kako bi smo sami, vlastitim snagama, mogli pružati usluge u cjelokupnom zračnom prostoru BiH.

(Davorin Primorac, direktor Agencije BHANSA, 18.12.2017.)

Kontrola bh. zračnog prostora kao “strateški cilj” već dugo vremena čeka na svoje ispunjenje. Tek nedavno, na 150. sjednici Vijeća ministara BiH, održanoj 24.07.2018. godine usvojena je “Politika upravljanja zračnim prostorom Bosne i Hercegovine”, koju je pripremio Komitet za upravljanje zračnim prostorom BiH.

Vijeće ministara BiH, na prijedlog Ministarstva komunikacija i prometa, donijelo je Odluku o usvajanju Politike upravljanja zračnim prostorom Bosne i Hercegovine,  koju je pripremio Komitet za upravljanje zračnim prostorom BiH.

Za realizaciju ove politike nije potrebno osigurati posebna sredstva u budžetu institucija Bosne i Hercegovine za 2018. godinu.

(Saopštenje VM, 24.07.2018.)

Visok kvalitet usluga korisnicima zračnog prostora, stvaranje uvjeta kojim će se ohrabriti razvoj novih ruta, te podrška implementaciji Jedinstvenog evropskog neba na panevropskom nivou, samo su neki od 18 istaknutih ciljeva Politike upravljanja zračnim prostorom  BiH, navodi se u saopštenju Vijeća ministara.

Usvajanje Politike upravljanja bh. zračnim prostorom predstavlja pomak ka realizaciji obećanje da će BiH do kraja 2019. godine preuzeti kontrolu nad svojim zračnim prostorom.

Istinomjer će i dalje pratiti da li će do kraja 2019. godine BiH preuzeti kontrolu svog zračnog prostora kako je najavljeno.

 

(istinomjer.ba)

 

Da li će biti pokrenuta tužba protiv Hrvatske zbog svojatanja bh. imovine iz bivše SFRJ?

Nakon što je 12.12.2018. godine održana prva sjednica Predsjedništva BiH, u novom sastavu, donesen je, između ostalog,...

Zenička zaobilaznica: Blokada ili alternativno rješenje?

Proteklih dana svjedočili smo negodovanjima, kako lokalnog stanovništva, tako i gradonačelnika Zenice, Fuada Kasumovića, zbog izgradnje Zeničke zaobilaznice i preusmjeravanja saobraćaja kroz grad...


Razlika između “tri i četiri” SNSD-ova delegata u Domu naroda Parlamentarne skupštine BiH

Da je, kada se radi o donošenju budućih odluka, razlika između toga da li politička partija ima tri ili četiri poslanika u Domu naroda PS BiH velika, jasno je iz Člana IV Ustava BiH. Tokom...