Neispunjeno

Izgradnja brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša nije započela do kraja 2022. godine

Prilikom posjete Bihaću direktor Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH Elmedin Voloder razgovarao je s rukovodstvom ovog grada o projektima na području Bihaća, ali i cijelog Unsko-sanskog kantona (USK). Kao jedan od projekata kojeg je Voloder najavio bila je i izgradnja brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša.

Foto: FENA

Radovi na izgradnji ukupnog projekta ovisit će od novca. Izgradnja prve dionice od deset kilometara trebalo bi da počne naredne godine i traje najviše dvije godine, a ukupan koridor četiri do šest godina. Preduvjet je na vrijeme osigurati projekt, dozvole, eksproprijacija i naravno finansijska sredstva.

Elmedin Voloder, 10.9.2021.

Kako je rečeno, JP Autoceste FBiH osiguralo je novac za izradu projektne dokumentacije na nivou idejnog projekta i dijelova glavnih projekata za dio brze ceste, ali do samog početka gradnje bit će potrebno izvršiti i eksproprijaciju zemljišta.

Bit će potrebna pomoć i općina Velika Kladuša i Cazin kao i Grada Bihaća, s obzirom na to da se, nakon usvajanja plana osiguranja projektne dokumentacije i novca, očekuje pristup izgradnji. Ali, prije toga, nužna je eksproprijacija dijela kroz koji će proći brza cesta. Zato smo i razgovarali o tome kako zajedno i što prije uraditi eksproprijaciju na valjan način, da rokovi koje smo zacrtali ne dođu u pitanje.

Elmedin Voloder, 10.9.2021.

Krajem januara 2022. godine JP Autoceste FBiH raspisalo je tender za izradu idejnog projekta brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša – Republika Hrvatska. Vrijednost ugovora za izradu idejnog projekta navedene dionice brze ceste procijenjena je na 3.500.000 KM bez PDV-a, a ukupna dužina dionice na oko 47 km.

Nakon provedene tenderske procedure, JP Autoceste FBiH je u junu 2022. godine izabralo projektanta za izradu idejnog projekta brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša – Republika Hrvatska, a vrijednost ugovora je 4.397.775,53 KM s uračunatim PDV-om. Za projektanta je izabran konzorcij ponuđača Institut za građevinarstvo IG d.o.o. Banja Luka i Trasa d.o.o. Sarajevo.

Delegacija Vlade Federacije BiH, predvođena premijerom Fadilom Novalićem, boravila je početkom augusta u posjeti Unsko-sanskom kantonu, a tom prilikom Novalić je naveo da bi brza cesta Bihać – Cazin – Velika Kladuša “trebala biti završena u narednih osam godina”.

Sutradan je direktor JP Autoceste FBiH održao sastanak s načelnikom Općine Velika Kladuša Fikretom Abdićem, nakon kojeg je saopćeno, suprotno ranijim najavama, da bi izgradnja brze ceste u USK trebala započeti tek sljedeće godine.

U septembru 2022. godine, na sajmu ekologije u Bihaću, Institut za građevinarstvo IG Banja Luka predstavio je idejni projekat trase za brzu cestu Bihać – Cazin – Velika Kladuša – Republika Hrvatska. Tada su iz JP Autoceste FBiH naveli da će se “u narednim koracima raditi geološka i ostala ispitivanja i promatranja”, a da je sljedeća faza izrada dijela glavnog projekta, što je uvjet za raspisivanje tendera za izgradnju. U međuvremenu, kako su naveli, potrebno je ishodovati i urbanističke suglasnosti.

Budući da izgradnja brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša nije započela do kraja 2022. godine, Istinomjer obećanje Elmedina Volodera ocjenjuje neispunjenim.

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!