Analize

Bez člana 48. nema ni ispunjenih obećanja

popisStranke “Platforme”, po svemu sudeći, neće ispuniti obećanja o zadržavanju zakonskog statusa rezultata popisa iz 1991.

U odnosu na konstantno neriješeno i neriješavanao pitanje popisa u BiH, počeli su se dešavati pomaci u pravcu usvajanja zakona o popisu stanovništva, koji otvaraju mogućnost da će se popis u BiH konačno desiti. No, iako je takav razvoj događaja sam po sebi svakako pozitivan, pravac u kom se kreće priča o novom zakonu ne odgovara ciljevima koje su u svojim programima najavile partije iz FBiH. Naime, predizborna obećanja SDA i program Platforme predviđaju da rezultati popisa iz 1991. godine, za određivanje etničke kvote na svim nivoima vlasti, zadrže svoj zakonski obavezujući status i nakon provođenja novog popisa stanovništva. Tako je SDA obećala “primjenu etničke strukture teritorijalnih jedinica prema popisu stanovništva iz 1991. godine sve do potpunog provođenja Anexa VII Dejtonskog sporazuma” kao i “donošenje Zakona o obezbjeđivanju proporcionalne etničke zastupljenosti u organima uprave i lokalne samouprave u BiH u skladu sa popisom stanovništva iz 1991.godine”, dok je u programu Platforme, koju čine SDP, SDA, NSRZB i HSP, najavljeno da će se novim zakonom o popisu stanovništva propisati “da se podaci o etničkoj strukturi stanovništva prema popisu iz 1991. godine primjenjuje do okončanja pregovora sa EU o sticanju statusa punopravnog člana ili do ulaska u NATO”.

Međutim, u najnovijim aktivnostima na usvajanju Zakona o popisu stanovništva, stvari se kreću sasvim drugačijim tokom. Zajednička komisija za ekonomske reforme i razvoj Parlamentarne skupštine BiH je 13. Januara 2012. godine podržala prijedlog Zakona o popisu stanovništva, domaćinstava i stanova u BiH sa dodatnim amandmanima, koji podrazumijeva brisanje člana 48, člana kojim se predviđa da će primjena podataka o etničkoj strukturi stanovnistva prema popisu stanovnistva iz l99l. godine važiti i nakon okončanja ovog popisa za formiranje vlasti na svim nivoima u Bosni i Hercegovini, sve do potpunog provođenja Aneksa VII. Dejtonskog mirovnog sporazuma. Ukoliko se u parlamentarnoj proceduri prijedlog zakona usvoji u ovom obliku, popis iz 1991. godine gubi dosadašnju zakonsku snagu na svim nivoima u BiH gdje je to zakonom predviđeno, to jest, određene zakonske i ustavne odredbe unutar Zakona o državnoj službi, Izbornog zakona, te članovi Ustava Federacije BiH i Ustava Republike Srpske, koje se odnose na popis iz 1991. godine, bile bi zamjenjene rezultatima novog popisa.

Premda je činjenica da se rezultati popisa iz 1991. nisu primjenjivali ni do sada, jasno je da bi konačnim brisanjem navedenog člana u budućem zakonu o popisu stanovništva, sva obećanja data od strane SDA i Platforme koja se odnose na primjenu rezultata popisa iz 1991. definitivno pala u vodu čak i na formalno-pravnom nivou. Ukoliko stranke Platforme zaista žele da ispune navedene mjere iz programa i predizbornih obećanja, umjesto glasanja za aktuelni tekst zakona o popisu stanovništva, trebale bi predložiti nove amandmana na zakon o popisu, koji bi omogućili da popis iz 1991. godine zadrži svoje mjesto unutar zakonskog okvira BiH. Ipak, nakon potvrde Zajedničke komisije za ekonomske reforme i razvoj PS BiH, ovakav ishod je teško za očekivati, odnosno može se zaključiti da su SDA i stranke okupljene oko Platforme odustale od svojih obećanja i programa u dijelu koji se odnosi na daljne zadržavanje popisa stanovništva iz 1991.

(istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!