Iako Zakon o finansiranju institucija BiH predviđa usvajanje budžeta institucija BiH i međunarodnih obaveza BiH najkasnije do kraja marta one godine za koju je pripremljen, praksa je u proteklih 14 godina bila drukčija.

Predsjednik Stranke demokratske akcije (SDA) Bakir Izetbegović govorio je o (ne)usvajanju budžeta institucija BiH i međunarodnih obaveza BiH za 2025. godinu tokom gostovanja na Radio-televiziji Bosne i Hercegovine 5. septembra 2025. godine. Izetbegović je naveo da su, dok je ova stranka učestvovala u vlasti, budžeti usvajani u prva četiri mjeseca u godini.
Nemojte da pustite da vas lažu, da tretiraju narod kao ovce. I ovaj sam budžet, pazite. Svaki put smo imali natezanje oko budžeta (…). Ali smo mi uvijek našli načina da se donese, ako ne u januaru, u aprilu mjesecu taj budžet.
Bakir Izetbegović, 5.9.2025.
SDA je od 2003. do 2025. godine putem raznih koalicija učestvovala u šest od ukupno sedam saziva Vijeća ministara BiH (VMBiH), a većinu (putem koalicija) u Parlamentarnoj skupštini BiH (PSBiH) nije imala samo dva puta od 1996. godine.
Trenutačni sastav Vijeća ministara BiH utvrđen je Zakonom o ministarstvima i drugim organima uprave BiH, koji je donesen 2003. godine, pri čemu je Ministarstvo odbrane BiH formirano nakon usvajanja izmjena i dopuna iste godine. Od saziva iz 2006. godine, Vijeće ministara BiH čini devet ministarstava i predsjedavajući/a. Napominjemo, od 1997. do 2003. godine VMBiH je činilo tri do šest ministarstava. U skladu s ovim zakonom, budžet institucija BiH i međunarodnih obaveza BiH izrađuje Ministarstvo finansija i trezora BiH te ga predlaže Predsjedništvu BiH, čija je nadležnost uputiti ga u parlamentarnu proceduru shodno članu V Ustava BiH.
Priprema i donošenje budžeta institucija i međunarodnih obaveza definirani su Zakonom o finansiranju institucija BiH. Shodno odredbama ovog zakona, Vijeće ministara obavezno je Predsjedništvu podnijeti nacrt budžeta najkasnije do 15. oktobra, a Predsjedništvo je dužno podnijeti prijedlog budžeta Parlamentarnoj skupštini do 1. novembra. Također, propisano je da, ukoliko PSBiH ne usvoji budžet, institucije i obaveze privremeno se finansiraju, a ukoliko on ne bude usvojen do 31. marta, realiziraju se samo tekući rashodi neophodni za funkcioniranje institucija.
Zakon o budžetu institucija BiH i međunarodnih obaveza BiH za 2011. godinu je u proceduru upućen i usvojen tek u decembru te godine. Budžeti za 2012. godinu i za 2015. godinu upućeni su u proceduru i usvojeni u PSBiH u maju.
Tokom mandata 2018–2022, kada je SDA bila u Vijeću ministara BiH, nijedan državni budžet nije donesen ni u zakonskom ni u roku koji spominje Izetbegović. Iako ga je Predsjedništvo BiH uputilo u proceduru u julu 2019. godine, budžet za tu godinu nije usvojen do decembra naredne godine. Zakon o budžetu institucija i međunarodnih obaveza utvrđen je u junu, a u PSBiH usvojen je u julu 2020. godine.
Prijedlog zakona o budžetu institucija BiH i međunarodnih obaveza BiH za 2021. godinu nikad nije usvojen u Parlamentarnoj skupštini BiH. Budžet za posljednju godinu prethodnog mandata potvrđen je i donesen tek u junu 2022. godine.
S obzirom na činjenicu da budžeti institucija i međunarodnih obaveza BiH nisu uvijek usvajani od januara do aprila one godine za koju su predviđeni, tvrdnju Bakira Izetbegovića da je to bio slučaj kada je SDA bila u vlasti Istinomjer je ocijenio neistinitom.
(Istinomjer.ba)