“U povodu optužbi o zaustavljanju potpisa ugovora i eventualnom nastajanju štetnih posljedica za BiH i njeno gospodarstvo, informiramo javnost da je Ministarstvo finansija i trezora u dogovoru s Europskom investicijskom bankom (EIB) privremeno odložilo pregovore o dodatnim sredstvima za izgradnju Koridora 5C.
Rasprava o Informaciji o stanju javne zaduženosti BiH, koju je pripremilo Ministarstvo finansija i trezora BiH i koja obuhvaća moguće projekcije zaduženosti za naredno razdoblje, obavljena je na oba doma Parlamentarne skupštine BiH. Zastupnici i izaslanici istaknuli su zabrinutost zbog razine zaduženosti BiH, kao i sektorske neravnomjernosti zaduživanja, odnosno zbog neplanskog pristupa u zaduživanju, a posebice zbog iznosa ugovorenih, a neangažiranih kredita, gdje prednjači projekt na Koridoru 5C”, izjavio je Dragan Vrankić, ministar finansija BiH.
(FENA, 3. 10. 2011.)
***
BiH je na svim nivoima dužna 9,4 milijarde KM, od čega je 6,2 milijarde KM spoljni, a 3,2 unutrašnji dug, podaci su izvještaja Ministarstva finansija i trezora BiH o stanju javne zaduženosti BiH na dan 31. decembra 2010. godine. “Da se ta sredstva koriste za ulaganja u privredu, u kojoj bi mogao da se ostvari profit, onda to i ne bi bio tako veliki broj, s obzirom na to što najveći dio zaduženja ide na finansiranje različitih institucija, organa, plata zaposlenih i slično”, rekao je član Komisije za budžet i finansije Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH Boško Tomić.
(Kupujmodomace.ba, 17. 8. 2011.)
***
(..)I ministar financija i trezora BiH Dragan Vrankić smatra da bi BiH, odnosno entitetske vlade trebale sklopiti novi stand-by aranžman s MMF-om tim prije što BiH nije prezadužena.
(Mojkapital.com, 11. 3. 2009.)
Komentar:
Iako član Komisije koja je razmatrala informaciju o zaduženosti BiH jasno kaže da bi krediti za ulaganja u privredu i oni koji se isplate “mogli proći”, Vrankić tvrdi kako smo prezaduženi i da zbog toga Posavina neće dobiti autoput. Kada se BiH zaduživala kod MMF-a, da bi pokrila “budžetske rupe”, ništa nije bilo sporno. Međutim, kada se treba izgraditi komad autoputa u eri kada određene političke opcije u FBiH više nisu na vlasti (pa tako ni HDZ Dragana Vrankića), odjednom se pravi problem i blokira razvoj te većinski hrvatske regije. Možda i poređenje sa Hrvatskom i gradnjom autoputa nije na odmet – preko 50 milijardi duga, ali zemlja koja je “izbrazdana” modernim cestama i na putu ka Evropi. Ukoliko bh. ministar finansija smatra da radi bolji posao od Hrvatske, trebao bi znati da je BiH na evropskom dnu po svim parametrima, a da je Hrvatskoj ostalo još godinu i po do priključenja evropskoj porodici.