Iako je novac za izgradnju puta do Štrbačkog buka Ministarstvo turizma i zaštite okoliša FBiH obezbijedilo još 2018. godine, prva faza asfaltiranja osam kilometara makadama započela je tek u junu 2020. godine, jer se čekalo na polaganje cijevi za vodovod. Radovi su okončani 17. 5. 2021. godine, kada je završeno 5,2 kilometara puta. Da bi cijela dionica bila završena, potrebna su dodatna finansijska sredstva.
Sredstva, koja je odobrila Vlada FBiH, bila su dovoljna za pet do šest kilometara, ustvrdio je 2018. godine direktor Nacionalnog parka Una Amarildo Mulić.
Do Štrbačkog puta sada vodi makadamski prilazni put i to je jedna od najvećih zamjerki turista koji posjećuju naš nacionalni park. Ova sredstva biće dostatna za asfaltiranje pet do šest kilometara puta, a načine za uređenje preostalog dijela moraćemo tražiti u budućnosti.
Amarildo Mulić, 1. 7. 2018.
Na web stranici Nacionalnog parka Una, krajem jula 2020. godine, objavljeno je da su radovi na rekonstrukciji makadamskog puta počeli. Radovi na rekonstrukciji puta zapravo su započeli prije nego što je završena izgradnja vodovoda, koji je svečano otvoren 29. 9. 2020. godine.
U toku su radovi na rekonstrukciji i modernizaciji lokalnog putnog pravca Orašac-Ćelije-Štrbački buk (Ulaz br.3 Ćelije), koji će trajati narednih 94 dana, tj. do kraja oktobra.
Nacionalni park Una, 24. 7. 2020.
Asfaltiranje puta nije završeno do kraja oktobra 2020. godine, kako je u julu bilo najavljeno. Istinomjer je tada kontaktirao Javno preduzeće Nacionalni park Una upitom o statusu realizacije ovog projekta. U opširnom odgovoru na naše pitanje, koje potpisuje direktor Nacionalnog parka Una Amarildo Mulić, navedeni su razlozi kašnjenja, ali i pojašnjenje da je očuvanje turističke ponude u vrijeme pandemije imalo prioritet u odnosu na radove.
To znači da su i, pored izgradnje vodovoda, zastoji u radu nastajali zbog vremenskih (ne)prilika, uslijed naših zahtjeva da se radovi obustave zbog najavljenih grupa posjetilaca i drugih opravdanih razloga koji imaju utjecaja na cjelokupni tok radova i koje ovdje navodimo. Nastojali smo da i ono malo turista, ove godine najviše domaćih, ne izgubimo totalnim zatvaranjem puta, pa smo određenim danima vršili propuštanje vozila prema Štrbačkom buku, što je također imalo utjecaja na dinamiku ili obustavljanje radova u oba projekta.
Amarildo Mulić, 18. 11. 2020.
Kako je navedeno u obrazloženju koje smo dobili, jedan od razloga za prolongiranje bilo je i ispitivanje podloge puta nakon polaganja cijevi, naročito uz samu Unu, gdje dolazi do čestog podizanja i povlačenja vode. Tada je Mulić dao i rok do kada bi svi radovi trebali biti okončani.
Bez obzira na vremenske uslove, preostalo je da zajedno sa nadzornim organom donesemo odluku da li će se zbog nedavno završenog projekta vodovoda i potrebnog slijeganja terena gdje je vršen iskop, asfaltiranje ostalog dijela ostaviti za rano proljeće. (…) Na osnovu iznesenog, smatramo da je nezahvalno prognozirati tačan rok završetka radova, ali je sigurno da će put biti kvalitetan i u upotrebi na proljeće, odnosno do početka nove turističke sezone.
Amarildo Mulić, 18. 11. 2020.
Saopštenjem za javnost koje je plasiralo JP Nacionalni park Una, 13. 5. 2021. godine završeni su radovi na prvoj fazi projekta “Modernizacija i asfaltiranje puta Orašac – Ćelije – Štrbački buk sa regulacijom oborinskih voda”, u dužini od 5.200 metara. Prema izjavi Gutića za portal Klix, završetak preostalih 2,7 km puta ovisit će o finansijskim uslovima i rješavanju imovinsko-pravnih odnosa.
Realizacijom ovog projekta stvaramo uslove za kvalitetniji pristup mikrolokalitetu – vodopad Štrbački buk, bolje upravljanje posjetama, kvalitetnije uslove za život mještana naselja Orašac i Ćelije, razvoj turističko-ugostiteljske privrede i drugih komplementarnih djelatnosti koje su direktno ili indirektno uključene u turistički promet u području Nacionalnog parka, grada Bihaća i USK-a.
S obzirom na to da su radovi na asfaltiranju dijela puta ka Štrbačkom buku prvobitno trebali biti završeni u oktobru prošle godine, te da je rok za okončanje prolongiran za proljeće 2021. godine, Istinomjer će obećanje dato iz Nacionalnog parka Una ocijeniti kao ispunjeno sa zakašnjenjem, uz napomenu da ćemo pratiti da li će i kada biti asfaltiran i ostatak makadama u dužini od 2,7 kilometara.
(Istinomjer.ba)