Poluistina

Željeznice RS “nisu u lošijoj poziciji” od regiona

Nedeljko Čubrilović

Ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović ustvrdio je da ŽRS nisu u lošijoj poziciji u odnosu na željeznice u okruženju, ali da budžet RS nema prostora za jaču finansijsku podršku tom sistemu. On je naglasio da će Vlada RS, ipak, ove godine kroz predstojeći rebalans budžeta povećati planirani grant za ŽRS sa 25 miliona KM na 33 miliona, što je na nivou prošlogodišnje podrške.

(Nezavisne novine, 6. 10. 2011.)

***

Železnice Srbije će u 2011. raspolagati subvencijama u iznosu od 16,4 milijarde dinara (315.604.000 KM), od kojih će 3,1 milijarda biti iskorišćena za izmirivanje ranijih dugova tog javnog preduzeća, izjavio je danas Tanjugu generalni direktor Milovan Marković.

(Blic, 19. 2. 2011.)

***

Hrvatske željeznice kao jedan od najvećih državnih gubitaša, unatoč krizi, radnicima daju 2000 kuna božićnice. Iz HŽ-a tvrde da je u stvari riječ o štednji jer bi božićnice prema kolektivnom ugovoru trebale biti 500 kuna više. No HŽ je ove godine za podmirenje dugova od države dobio 1,4 milijarde kuna (365.486.000 KM) a u 2010. dat će im još 1,23 milijarde.

(24sata.hr, 14. 12. 2009.)

***

(Pitanje): Da li se ove godine može očekivati pozitivan finansijski rezultat?

“O tome se još ne može govoriti, zato što tek predstoji restrukturiranje kompanije. Samo u Infrastrukturi zaposleno je oko 1.000 radnika. Iz budžeta ne dobijamo toliko novca neophodnog za njihove zarade tako da se dio novca iz Prevoza preliva u Infrastrukturu. Uz to, mi smo jedna o rijetkih željezničkih uprava u Evropi koja nema subvencije u putničkom saobraćaju. Svaka država iz svog budžeta izdvaja subvencije za Željeznicu kod prevoza putnika, ali kod nas to nije slučaj”,

(Montenegroberza.com, 1. 6. 2008.)

Komentar:

Činjenica je da su željeznice u regionu u nezavidnom položaju. Međutim, odnos novca koji vlast daje Željeznicama RS na jednoj i razvijenosti infrastrukture (Srbija 3809 km pruga, Hrvatska 2976 km, RS 411 km, Crna Gora 249 km) i usluzi s druge strane, govore da ministar Čubrilović nije potpuno u pravu kada kaže da željeznice u regionu nisu u lošijoj situaciji od ŽRS. Jedan od primjera su i Željeznice Crne Gore koje uopšte nemaju subvenciju države. Do sljedećeg štrajka (koji je počeo 10. 10. op.a), ostaje nam da se nadamo da će vozovi u Republici Srpskoj početi da primaju zadovoljne putnike, a da će teret stizati na vrijeme.

Pitajte Istinomjer!