Željeznice FBiH su daleko od najboljeg preduzeća jugoistočne Europe

Javnost je već navikla da od premijera Fadila Novalića čuje, najblaže rečeno, kontraverzne ideje i “najnevjerovatnije izjave”. Posljednja u nizu bila je izjava da smoprevelike žrtve Koridora 5C, i da se sada trebaju pomagati željeznice.” Pokušavajući “dočarati” značaj željezničkog saobraćaja, premijer se pozvao na Izvještaj koji je načinio tim Svjetske banke za Projekat modernizacije željeznica u BiH (The World Bank Railways Modernization Project (P161122).

Oni su rekli da se radi o najboljem preduzeću jugoistočne Evrope od svih željeznica. Prevoze devet miliona tona robe, isto koliko i hrvatske željeznice, a potpomognute su samo sa 22 miliona KM, a hrvatske sa 200 miliona eura. Eto vam razloga da budete jako zadovoljni Željeznicama. Moja je želja da u ovom mandatu Željeznice ostavimo u potpunoj ravnoteži. Naravno, ne možemo govoriti o potpunoj bilansnoj ravnoteži, ali bar u ravnoteži tokova novca, što je vrlo bitno, da ni od koga ne zavise. To će podrazumijevati nešto izdašniju podršku iz budžeta.

(Fadil Novalić, 08.06.2017.)

Istinomjer je već analizirao Izvještaj, na koji se Novalić pozvao, s obzirom da je isti dokument poslužio i ministru saobraćaja RS da iznosi neosnovane tvrdnje o ocjenama Svjetske banke za Željeznice RS. Slično je postupio i federalni premijer, a u Izvještaju je pozitivno ocjenjen jedino teretni saobraćaj preduzeća Željeznice FBiH.

Željeznička mreža u FBiH ima oko 600 km i njeni su teretni kapaciteti najiskorišteniji u regiji, sa oko 1,4 miliona tona po putnom kilometru, što je oko 20% više od prosjeka EU.

           (Izvještaj Svjetske banke, 7.12.2016.)

Kvalifikacija “najbolje preduzeće jugoistočne Evrope” nigdje nije pomenuta. Naprotiv, jasno se govori o niskoj produktivnost i slabim rezultatima Željeznica FBiH.

Unatoč niskoj produktivnosti rada i slabim ukupnim financijskim rezultatima, teretni sektor ostvaruje znatan višak iznad operativnih troškova.

(Izvještaj Svjetske banke, 7.12.2016.)

Zbog svoje, još jedne u nizu, neutemeljene izjave da su Željeznice FBiH “po ocjeni Svjetske banke” najbolje preduzeće u ovom dijelu Europe, premijer Novalić od Istinomjera dobija ocjenu neistinito.

 

(Istinomjer.ba)

HDZ imao sasvim dovoljno vremena da osigura konstitutivnost Srba u HNK

Skupština Hercegovačko-neretvanskog kantona nije usvojila amandmane na Ustav ovog kantona kojima bi se Srbi počeli...

Selma Ašćerić

Republika Srpska na putu ka super(ne)likvidnosti

Građani/ke BiH svjesni su prezaduženosti u kojoj se nalaze. Kada se sagleda ukupan dug na nivou BiH, svaki građanin/ka Republike Srpske zadužen je blizu 4.700 KM, dok je svaki građanin/ka Federacije...

Selma Ašćerić

Selma Ašćerić

Selma Ašćerić

SDA-ov Izborni zakon još nije predstavljen javnosti

Izmjene Izbornog zakona BiH će po svemu sudeći u narednom periodu biti jedna od top tema u bosanskohercegovačkoj politici. Dvije stranke koje su barem nominalno u koaliciji, SDA i HDZ, o tekstu...

Damir Dajanović