Željeznice FBiH su daleko od najboljeg preduzeća jugoistočne Europe

Javnost je već navikla da od premijera Fadila Novalića čuje, najblaže rečeno, kontraverzne ideje i “najnevjerovatnije izjave”. Posljednja u nizu bila je izjava da smoprevelike žrtve Koridora 5C, i da se sada trebaju pomagati željeznice.” Pokušavajući “dočarati” značaj željezničkog saobraćaja, premijer se pozvao na Izvještaj koji je načinio tim Svjetske banke za Projekat modernizacije željeznica u BiH (The World Bank Railways Modernization Project (P161122).

Oni su rekli da se radi o najboljem preduzeću jugoistočne Evrope od svih željeznica. Prevoze devet miliona tona robe, isto koliko i hrvatske željeznice, a potpomognute su samo sa 22 miliona KM, a hrvatske sa 200 miliona eura. Eto vam razloga da budete jako zadovoljni Željeznicama. Moja je želja da u ovom mandatu Željeznice ostavimo u potpunoj ravnoteži. Naravno, ne možemo govoriti o potpunoj bilansnoj ravnoteži, ali bar u ravnoteži tokova novca, što je vrlo bitno, da ni od koga ne zavise. To će podrazumijevati nešto izdašniju podršku iz budžeta.

(Fadil Novalić, 08.06.2017.)

Istinomjer je već analizirao Izvještaj, na koji se Novalić pozvao, s obzirom da je isti dokument poslužio i ministru saobraćaja RS da iznosi neosnovane tvrdnje o ocjenama Svjetske banke za Željeznice RS. Slično je postupio i federalni premijer, a u Izvještaju je pozitivno ocjenjen jedino teretni saobraćaj preduzeća Željeznice FBiH.

Željeznička mreža u FBiH ima oko 600 km i njeni su teretni kapaciteti najiskorišteniji u regiji, sa oko 1,4 miliona tona po putnom kilometru, što je oko 20% više od prosjeka EU.

           (Izvještaj Svjetske banke, 7.12.2016.)

Kvalifikacija “najbolje preduzeće jugoistočne Evrope” nigdje nije pomenuta. Naprotiv, jasno se govori o niskoj produktivnost i slabim rezultatima Željeznica FBiH.

Unatoč niskoj produktivnosti rada i slabim ukupnim financijskim rezultatima, teretni sektor ostvaruje znatan višak iznad operativnih troškova.

(Izvještaj Svjetske banke, 7.12.2016.)

Zbog svoje, još jedne u nizu, neutemeljene izjave da su Željeznice FBiH “po ocjeni Svjetske banke” najbolje preduzeće u ovom dijelu Europe, premijer Novalić od Istinomjera dobija ocjenu neistinito.

 

(Istinomjer.ba)

Nastavlja se proširenje vrelovodne mreže u Lukavcu

Još 2017. godine počelo se sa provođenjem aktivnosti u cilju  finansiranja, proširenja i rekonstrukcije vrelovodne...

Nezavisni odbor može predlagati Vladi USK imena kandidata za policijskog komesara

Premijer Unsko-sanskog kantona, Husein Rošić, govoreći o proceduri imenovanja policijskog komesara, ustvrdio je da Nezavisni odbor ne može predlagati Vladi USK kandidate za policijskog...



Prolongirana rekonstrukcija Velike aleje na Ilidži

Općina Ilidža je u julu prošle godine potpisala ugovor sa Javnom ustanovom za zaštićena područja Kantona Sarajevo o sufinansiranju projekta rekonstrukcije Velike aleje. Tada je najavljeno da...