Umjesto pet cestovnih projekata Vlada FBiH u rebalans Budžeta uvrstila samo dva

Prilikom posjete Bosansko-podrinjskom Kantonu početkom juna ove godine, premijer FBiH, Fadil Novalić najavio je kako će rebalansom budžeta FBiH biti izdvojena sredstva za cestogradnju, među kojima je naveo i gradnju ceste prema Goraždu.

Nije nam uspjelo sa akcizama da bismo jako potakli gradnju autocesta i praktično podigli nivo privrednih aktivnosti u BiH, ali zato u rezervnoj varijanti idemo na brze ceste među kojima je i Goražde. Tu ubrizgavamo oko 400 miliona maraka novca koji nije iz akciza.”

(…)

Ne vjerujem da neko može biti protiv toga, jer bitno je povezivati i periferiju, a ne samo provući koridor kroz centar. Sa ministrom prometa i komunikacija Denisom Lasićem imali smo sastanak posvećen alternativnoj gradnji u cestogradnji u uslovima kada nema akciza i tema su bile brze ceste, a jedna od pet je bila Goražde i dogovorili smo tačno šta i kako, to je tunel Hranjen. To je Tuzla, Goražde, Lašva i dvije zaobilaznice Mostar i Sarajevo. Izvore finansiranja smo našli i sad predstoji da to preko rebalansa federalnog budžeta inkorporiramo na ulaznu stranu, na izlaznu smo već odredili.

Morat ćemo računati na saradnju koalicionih partnera, a što se tiče SDA mi smo sasvim odlučni da to ide u ovih pet destinacija. Najveći dio, jednako kao Tuzli ide prema Goraždu, zato što je i projekat ozbiljan jer sam tunel košta oko 100 miliona maraka, tako da smo sve pripremili. Sljedeće sedmice smo to dali na Vladu, a za mjesec, mjesec i po bismo to dali na Parlament i očekujemo da će se složiti i koalicioni partneri i da se konačno ove godine počne realizirati. Kompletna suma bi se mogla realizirati ove godine, a drugo je pitanje tehničko da li se ona može konzumirati ove godine. Ipak, vrijeme je pred nama.”

Fadil Novalić, 11.10.2017.

Na sjednici Vlade FBiH, održanoj 21. septembra ove godine, prihvaćena je inicijativa da sredstva iz akumulirane dobiti javnih preduzeća i iz klirinškog duga Ruske Federacije budu usmjerena za realizaciju prioritetnih infrastrukturnih projekata. Kao prioritetni projekti, u informaciji su navedeni izgradnja brze ceste Lašva – Nević Polje, cestovno povezivanje Sarajeva i Goražda, zaobilaznice Mostar – jug i Mostar – sjever (kao dionice autoceste na Koridoru Vc), Gradska prva transferzala Sarajevo i autocesta Žepče – Tuzla. Na istu odluku pozvala se Vlada FBiH i u Obrazloženju razloga za razmatranje rebalnasa po hitnoj proceduri.

Međutim, prilikom obrazlaganja rebalansa Budžeta FBiH za 2017. godinu, na sjednici Predstavničkog doma Parlamenta FBiH održanoj 6. decembra, Novalić je kazao kako je planiran kapitalni transfer JP Autoceste FBiH u iznosu od 107 miliona KM koji će biti usmjeren na izgradnju brze ceste Lašva – Nević Polje gdje se namjerava usmjeriti 100 miliona KM i dionicu autoceste mostarska zaobilaznica Sjever i Jug, gdje se namjerava usmjeriti sedam miliona KM.

Dakle, umjesto 183 miliona KM o kojima je ranije govorio premijer Novalić, u rebalansu je planirano 107 miliona za izgradnju cestovne infrastrukture. Umjesto pet projekata koji su spominjani ranije, novac je u ovoj godini izdvojen za samo dva. Stoga će I obećanje premijera Novalića biti ocijenjeno kao neispunjeno.

(istinomjer.ba)

Naziv “srpsko Sarajevo” je neustavan

Na predizbornom skupu SNSD-a u Istočnom Sarajevu održanom 24.09.2018. godine, predsjednik SNSD-a, Milorad Dodik između...

Još uvijek nije počela gradnja dobojske bolnice

Građani/ke Doboja očekivali su da proteklih dana počne gradnja bolnice u ovom gradu, obzirom da je to obećao najprije predsjednik Republike Srpske, Milorad Dodik, a zatim i ministar zdravlja i...



Parlamentarni angažman i ostvarena zarada

Kandidat Naše stranke za člana Predsjedništva BiH iz reda hrvatskog naroda, Boriša Falatar, u jednom od svojih nedavnih intervjua komentirao je način na koji njegovi protukandidati, u utrci za...