Trninić se “kiti perjem” Željeznica FBiH

Neđo Trninić je u svojoj izjavi “uljepšao” zaključke Svjetske banke o željezničkom saobraćaju u Republici Srpskoj.

Trenutno nemamo ta sredstva, ali smo u pregovorima sa Svjetskom bankom, koja je obećala da će pomoći u rješavanju ovih problema. Prema ocjeni Svjetske banke, naš teretni saobraćaj je možda i iznad evropskog prosjeka. Imamo problem sa putničkim, koji nije rentabilan, pa Vlada daje subvencije.

Neđo Trninić, 22.03.2017.

Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske, Neđo Trninić, ovu je izjavu dao komentarišući prekid štrajka željezničara u RS, uz najavu da se u restrukturiranje ne može ući dok se ne isplate nagomilani dugovi prema zaposlenima.

Trninićeva tvrdnja da je Svjetska banka ocijenila teretni saobraćaj Željeznica Republike Srpske kao “natprosječan” nije tačna. U dokumentu koji je Svjetska banka izradila u decembru 2016. godine, takva ocjena data je za teretni saobraćaj Željeznice Federacije BiH, ali ne i za ŽRS. Izvještaj koji je napravio tim Svjetske banke za Projekat modernizacije željeznica (The World Bank Railways Modernization Project (P161122)) navodi:

 

Željeznička mreža u FBiH ima oko 600 km i njeni su teretni kapaciteti najiskorišteniji u regiji, sa oko 1,4 miliona tona po putnom kilometru, što je oko 20% više od prosjeka EU.

Gustina teretnog saobraćaja Željeznica RS od oko 1,2 miliona tona po putnom kilometru je visoka u poređenju sa susjednim zemljama i otprilike je jednaka EU prosjeku.

Izvještaj Svjetske banke, 7.12.2016.

 

Dio koji se odnosi na putnički saobraćaj, ministar je ispravno “prepričao”, jer u izvještaju SB o funkcionisanju Željeznica RS dalje stoji:

Uprkos generalno lošoj finansijskoj situaciji, ŽRS zapravo ostvaruju zdrav prihod od teretnog saobraćaja u odnosu na troškove rada. Nasuprot tome, prisutni su značajni gubici u putničkom saobraćaju, koji čak zahtijevaju i budžetske subvencije.

Izvještaj Svjetske banke, 7.12.2016.

S obzirom da Trninić nije u potpunosti tačno prenio nalaze Svjetske banke o željezničkom saobraćaju u RS, ovu izjavu ocjenjujemo kao poluistinitu.

(istinomjer.ba)

Reforma penzionog sistema čeka dogovor SDA i HDZ-a

Prijedlog Zakona o PIO/MIO koji bi podrazumijevao novi obračun penzija, po bodovnoj formuli na osnovu koje će se vršiti...

Damir Dajanović

Željeznice FBiH su daleko od najboljeg preduzeća jugoistočne Europe

Javnost je već navikla da od premijera Fadila Novalića čuje, najblaže rečeno, kontraverzne ideje i “najnevjerovatnije izjave”. Posljednja u nizu bila je izjava da smo “prevelike žrtve Koridora 5C, i...

Selma Ašćerić

Službena vozila Predsjedništva BiH: Javno vlasništvo, tajna pravila

Nakon što je automobil u vlasništvu Predsjedništva BiH stavljen na raspolaganje supruzi Bakira Izetbegovića, pokušali smo saznati kako je korištenje službenih automobila ove institucije uređeno...

Tijana Cvjetićanin