Istina

SDA: Ništa od ništa, djeca na vjeronauk!

Emir Suljagić, foto: Midhat Poturović, RFE

Emir Suljagić, ministar obrazovanja i nauke KS tvrdi da su zastupnici Saveza za bolju budućnost BiH (SBB) i SDA amandmanima izbrisali sve ono što je reformsko u ovom zakonu, te da je za njega i skupštinske zastupnike SDP-a, koji su bili suzdržani, najgore to što roditelji učenika nemaju više izbora. Suljagić je u Skupštini kazao da su roditelji po njegovom prijedlogu mogli izabrati da im djeca pohađaju vjeronauku, alternativni predmet ili nijedno od to dvoje.

(Nezavisne novine, 25. 11. 2011.)

Komentar:

Na, sada već burnoj, sjednici Skupštine Kantona Sarajevo, mogli smo čuti žestoke rasprave o vjeronauku, alternativnom predmetu, opciji nepohađanja, ali i o genocidu u Srebrenici, ratu u Sarajevu, “njima” i “nama” i o brojnim ostalim pitanjima koja, suštinski, nemaju veze sa obrazovanjem, poljem koje je trebalo tretirati u raspravi o zakonu o osnovnom obrazovanju.
No, suština je u sljedećem: zastupnici su svojim amandmanima doista “izbrisali” mogućnost da djeca odaberu da ne pohađaju vjeronauk ili alternativni predmet. Vijest koju je prenijela FENA, 23. 11. 2011., govori upravo o tome: “ukinut je i član Zakona koji je nudio tri mogućnosti da kada je u pitanju predmet vjeronauka, roditelji mogu izabrati da im djeca pohađaju vjeronauku, alternativni predmet ili ni jedno od to dvoje, a oko 1.700 roditelja izjasnilo se za ovo treće.”
Ovim činom su zastupnici u Skupštini KS poslali poruku svima onima koji su manjina da ne samo što nisu “dobrodošli”, nego da se imaju povinovati volji većine te da nemaju pravo izbora.
Tim Istinomjera još jednom podsjeća na jedan od osnovnih stubova ili postulata demokratije, a to je: demokratija nije samo vladavina većine, nego i poštivanje prava manjine.
Očigledno da ćemo u Sarajevu morati sačekati neko ljepše vrijeme, a dotad pratimo i Suljagićevu izjavu, odnosno obećanje Ministarstva objavljeno na Sarajevo-x.com portalu 24. 11. 2011., citiramo: “Ministarstvo će poduzeti sve raspoložive pravne korake i mjere da zaštiti prava i slobode roditelja i učenika zagarantovana Ustavom i međunarodnim dokumentima iz oblasti ljudskih prava, koje se odnose na pravo odabira pohađanja ili nepohađanja vjeronauke ili alternativnog predmeta.”

Pitajte Istinomjer!