Međudržavni most na rijeci Savi kod Svilaja

Priča o izgradnji mosta na rijeci Savi kod Svilaja, koji bi trebao povezati hrvatski autoput sa koridorom VC kroz BiH, stara je skoro osam godina. Nakon treće tenderske procedure, i milionske odštete koju je BiH morala platiti, jer po okončanju tendera nije na vrijeme uvela u posao austrijsku kompaniu “Štrabag”, u septembru 2016. godine postavljen je kamen temeljac za most Svilaj. Ugovor o izgradnji mosta potpisan je sredinom jula 2016. godine, a završetak radova planiran je za 28. maj 2019. godine. Kako sada stvari stoje, rok za završetak radova bi mogao biti i ispoštovan, obzirom da je do sada završeno oko 40% radova na izgradnji mosta.

U decembru prošle godine, komentirajući trenutnu dinamiku radova na izgradnji mosta Svilaj, iz ministarstva su naglasili da je ovaj most jedan od prioriteta kada su u pitanju infrastrukturni projekti

(…) Uz sve poteškoće i turbulencije koje smo prolazili u prethodnom razdoblju, na dan 1.12. 26% dinamičkog i finansijskog plana je realizirano, što znači da u ovom trenutku imamo oko 1/4 mosta ukupno izgrađeno. Firma Maek, koja proizvod čelik, na skladištu ima već isporučeno 3.920 tona čelika. Svih 5.000 tona nisu isporučene čisto zbog skladištenja (…) ogromna je to količina čelika, nemoguće je uskladištiti (…) zbog toga je isporučeno 3.920 tona, a od toga je 920 tona već proizvedeno. Ekipa Ministarstva prometa i komunikacija BiH, ovlaštene osobe, zajedno sa izvođačem i investitorom, s druge strane, a to je Hrvatska (…) 14.12., dakle prekosutra, su u Italiji i praktično prve kontrukcije polaze za nekoliko dana prema gradilištu Svilaj.

Krajnji rok za završenje mosta jeste 28.05.2019. godine. Mi ćemo svakako poduzeti sve da to bude i nešto ranije. Most preko rijeke Save je ključni infrastrukturni projekt cestovne infrastrukture, posebice kada se radi o Koridoru 5C. Dakle, radi se o praktično završnoj spojnoj točci preko rijeke Save sa Republikom Hrvatskom. Nažalost, zbog niza objektivnih i subjektivnih okolnosti, koje su već sad predmetom i drugih postupaka, evo, u prethodnom razdoblju to nije bilo gotovo. No, smogli smo snage, i naših, evo možemo reći tako, angažmana da smo sve aktivnosti oko početka radova, i dobar dio radova već priveli kraju.

(Igor Pejić, sekretar ministarstva komunikacija i prometa BiH, 12.12.2017.)

Do tog trenutka bilo je realizirano nešto manje od 40 % ukupnih radova na izgradnji mosta Svilaj, a ministar komunikacija i prometa BiH, Ismir Jusko, nakon radne posjete gradilištu mosta Svilaj, naglasio je da u ovom trenutku “ne postoje naznake okolnosti koje bi mogle utjecati na dovršetak radova, planiran za kraj maja 2019. godine”.

Krajem januara 2018. godine bit će realizirano nešto manje od 40 % ukupnog projekta. Okončani su svi pripremni radovi, dok je dio radova na donjem ustroju mosta u potpunosti okončan. Kad je riječ o gornjem ustroju mosta, sa zadovoljstvom je konstatirano da je nabavljeno svih 5.300 tona čelika za koje je pripremljena radionička dokumentacija. Od nabavljenih 5.300 tona, u pozicije je izrezano 974 tone, od kojih je 256 tona dovršeno, odnosno sklopljeno u gotove elemente. Isporuka čelične konstrukcije na gradilište je započela 20.1. 2018. godine, a početkom februara 2018. očekuje se početak montaže čelične konstrukcije.

(Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, 25.01.2018.)

Kako bismo provjerili da li je završena isporuka čelične konstrukcije i započeta montaža iste, Istinomjer je kontaktirao sekretara ministarstva komunikacija i prometa BiH, Igora Pejića.

Svi radovi se odvijaju po dinamičkom planu. U ovom momentu imamo 42 % završenih radova od 100 %, dakle od ukupnih radova. Most će biti u funkciji i prije najavljenog roka, obzirom da ne očekujemo poplave ili druge okolnosti zbog kojih bi moglo doći do zastoja. Izvođaču radova se redovno izmiruju obaveze, u roku se dostavljaju fakture.

(Igor Pejić, sekretar ministarstva komunikacija i prometa BiH, 16.02.2018.)

U planu je i izgradnja poslovne zone u blizini mosta, a navodno postoji i veliko zanimanje investitora.

Istinomjer će i dalje pratiti izgradnju mosta Svilaj, i da li će u najavljenom roku biti okončani radovi.

 

(Istinomjer.ba)

Renoviranje i rekonstrukcija Bosanskog narodnog pozorišta Zenica

Iz gradskog budžeta Grada Zenice izdvojeno je 80.000 KM za realizaciju projekta rekonstrukcije i sanacije Bosanskog...

Kadrovi SNSD-a zaslužni su za trasiranje NATO puta

Komentirajući političku svakodnevnicu u Republici Srpskoj, koja se često svodi na protivljenje NATO integracijama od strane aktuelne vlasti u RS, potpredsjednica SDS-a i zastupnica u PSBiH,...


“Zloupotreba u predizbornoj kampanji” krivac za neaktiviranje MAP-a?

Šta tačno Dragan Čović podrazumijeva pod “zloupotrebom u predizbornoj kampanji”, nejasno je, ali ono što je javnosti odavno poznato su jasni i nedvosmisleni stavovi zvaničnika NATO kada je riječ o...