KS: Nema pomaka u upravljanju javnim gradskim saobraćajem

Preuzimajući dužnost premijera Kantona Sarajevo, Elmedin Konaković je, sudeći prema njegovom Ekspozeu isplanirao mnogo, a realizovao vrlo malo, gotovo ništa kada je u pitanju sistemsko rekonstruisanje i rješavanje problema javnog gradskog prevoza.

Konaković je, između ostalog, najavio i formiranje Direkcije za javni gradski i prigradski saobraćaj u čijoj nadležnost bi bila organizacija i upravljanje javnim prijevozom.

U narednom periodu potrebno je obratiti pažnju i definisati sljedeće; potencirati na stručnosti i osposobljenosti Ministarstva saobraćaj KS koje mora biti u stanju da sačini kvalitetne analize postojećeg stanja; formirati Direkciju za javni gradski i prigradski saobraćaj u čijoj nadležnost bi bila organizacija i upravljanje javnim prijevozom, kao i upravljanje saobraćajem uopšte;  vlasništvo na saobraćajnom infrastrukturom (šine, napojnu mrežu, podstanice) prenijeti na Direkciju za saobraćajnu infrastrukturu koja bi bila uspostavljena prerastanjem trenutne Direkcije za puteve u pomenutu direkciju.

(Elmedin Konaković, Ekspoze)

Neki od ciiljeva postavljenih u Ekspozeu bili su i ubrzavanje tramvajskog saobraćaja na postojećim linijama, kroz davanje prioriteta tramvajskom saobraćaju, izmjena položaja stajališta, davanje prioriteta tramvajima većeg kapaciteta, centralno upravljanje i kontrola saobraćaja…uvođenje većeg broja tramvajskih i trolejbuskih linija u cilju rasterećenja centralne zone (Marijin Dvor – Baščaršija), povećavanje učešća elektrovuče iz ekoloških i ekonomskih razloga, transformacija tramvajskog u lakošinski sistem prijevoza, izgradnja tramvajskih pruga Nedžarići – Dobrinja i Ilidža-Hrasnica, Izgradnja novih trolejbuskih dionica, uvođenje sistema “Parkiraj i vozi” (Park and Ride – P&R).

Čak ni oni manji planovi i obećanja poput zatvaranja tramvajskih stajališta do sada nisu realizovani. Javni gradski prevoz i KJKP Gras d.o.o. Sarajevo i dalje su sinonimi za dugovonja, višak zaposlenih, neispravna vozila, a svakodnevni zastoji i nezgode poput pucanja tramvajske mreže, iskakanja tramvaja iz šina dodatni su pokazatelji da je funkcionalniji i sigurniji gradski saobraćaj itekako jedan od glavnih prioriteta.

Dvije godine su bile i više nego dovoljne za formiranje Direkcije za javni gradski i prigradski saobraćaj, a obzirom da realizacija do sada nije ni započela, premijer Konaković od Istinomjera dobija ocjenu neispunjeno.

(Istinomjer.ba)

BiH ima najmanju zaduženost u odnosu na susjede, ali desetak drugih europskih zemalja ipak je manje zaduženo od BiH

U posljednje vrijeme svjedoci smo mnogih nevjerovatnih statistika koje javnosti prezentuju bh. dužnosnici. Od...

Selma Ašćerić

Opozicija u Republici Srpskoj pokreće smjenu Vlade

Istinomjer je već pisao o tome da članice Saveza za promjene (SzP) planiraju, do juna ove godine, utvrditi novu političku platformu s kojom bi koalicija nastupila na predstojećim izborima....

Selma Ašćerić

Tijana Cvjetićanin

Selma Ašćerić

Kakav je grad Banja Luka?

Banja Luka je 22. aprila obilježila Dan grada. Na svečanoj akademiji organizovanoj tim povodom, Milorad Dodik dao je nekoliko izjava o statusu i značaju Banja Luke koje su, najblaže rečeno, odvojene...

Tijana Cvjetićanin