KS: Nema pomaka u upravljanju javnim gradskim saobraćajem

Preuzimajući dužnost premijera Kantona Sarajevo, Elmedin Konaković je, sudeći prema njegovom Ekspozeu isplanirao mnogo, a realizovao vrlo malo, gotovo ništa kada je u pitanju sistemsko rekonstruisanje i rješavanje problema javnog gradskog prevoza.

Konaković je, između ostalog, najavio i formiranje Direkcije za javni gradski i prigradski saobraćaj u čijoj nadležnost bi bila organizacija i upravljanje javnim prijevozom.

U narednom periodu potrebno je obratiti pažnju i definisati sljedeće; potencirati na stručnosti i osposobljenosti Ministarstva saobraćaj KS koje mora biti u stanju da sačini kvalitetne analize postojećeg stanja; formirati Direkciju za javni gradski i prigradski saobraćaj u čijoj nadležnost bi bila organizacija i upravljanje javnim prijevozom, kao i upravljanje saobraćajem uopšte;  vlasništvo na saobraćajnom infrastrukturom (šine, napojnu mrežu, podstanice) prenijeti na Direkciju za saobraćajnu infrastrukturu koja bi bila uspostavljena prerastanjem trenutne Direkcije za puteve u pomenutu direkciju.

(Elmedin Konaković, Ekspoze)

Neki od ciiljeva postavljenih u Ekspozeu bili su i ubrzavanje tramvajskog saobraćaja na postojećim linijama, kroz davanje prioriteta tramvajskom saobraćaju, izmjena položaja stajališta, davanje prioriteta tramvajima većeg kapaciteta, centralno upravljanje i kontrola saobraćaja…uvođenje većeg broja tramvajskih i trolejbuskih linija u cilju rasterećenja centralne zone (Marijin Dvor – Baščaršija), povećavanje učešća elektrovuče iz ekoloških i ekonomskih razloga, transformacija tramvajskog u lakošinski sistem prijevoza, izgradnja tramvajskih pruga Nedžarići – Dobrinja i Ilidža-Hrasnica, Izgradnja novih trolejbuskih dionica, uvođenje sistema “Parkiraj i vozi” (Park and Ride – P&R).

Čak ni oni manji planovi i obećanja poput zatvaranja tramvajskih stajališta do sada nisu realizovani. Javni gradski prevoz i KJKP Gras d.o.o. Sarajevo i dalje su sinonimi za dugovonja, višak zaposlenih, neispravna vozila, a svakodnevni zastoji i nezgode poput pucanja tramvajske mreže, iskakanja tramvaja iz šina dodatni su pokazatelji da je funkcionalniji i sigurniji gradski saobraćaj itekako jedan od glavnih prioriteta.

Dvije godine su bile i više nego dovoljne za formiranje Direkcije za javni gradski i prigradski saobraćaj, a obzirom da realizacija do sada nije ni započela, premijer Konaković od Istinomjera dobija ocjenu neispunjeno.

(Istinomjer.ba)

Nastavljene smjene DNS-ovih “mangupa”

Nakon što je predsjednik SNSD-a, Milorad Dodik netom nakon završenih Opštih izbora 2018. godine izjavio “da je oko...

Zatvoreni plivački bazen u Trebinju i dalje je “zatvoren”

I pored nekoliko najava, bazen neće biti na raspolaganju plivačima u oktobru 2018. godine što je postalo jasno nakon posljednje izjave šefa nadzora preduzeća Hidroelektrane na Trebišnjici, Slobodana...

Projekt izgradnje dječijih igrališta ”Ciciban”

Govoreći o projektima i programskim ciljevima tokom svoje predizborne kampanje, ali i kasnije, načelnik Općine Centar Sarajevo, Nedžad Ajnadžić rekao je da ima namjeru da na području svake od 15...