KS: Nema pomaka u upravljanju javnim gradskim saobraćajem

Preuzimajući dužnost premijera Kantona Sarajevo, Elmedin Konaković je, sudeći prema njegovom Ekspozeu isplanirao mnogo, a realizovao vrlo malo, gotovo ništa kada je u pitanju sistemsko rekonstruisanje i rješavanje problema javnog gradskog prevoza.

Konaković je, između ostalog, najavio i formiranje Direkcije za javni gradski i prigradski saobraćaj u čijoj nadležnost bi bila organizacija i upravljanje javnim prijevozom.

U narednom periodu potrebno je obratiti pažnju i definisati sljedeće; potencirati na stručnosti i osposobljenosti Ministarstva saobraćaj KS koje mora biti u stanju da sačini kvalitetne analize postojećeg stanja; formirati Direkciju za javni gradski i prigradski saobraćaj u čijoj nadležnost bi bila organizacija i upravljanje javnim prijevozom, kao i upravljanje saobraćajem uopšte;  vlasništvo na saobraćajnom infrastrukturom (šine, napojnu mrežu, podstanice) prenijeti na Direkciju za saobraćajnu infrastrukturu koja bi bila uspostavljena prerastanjem trenutne Direkcije za puteve u pomenutu direkciju.

(Elmedin Konaković, Ekspoze)

Neki od ciiljeva postavljenih u Ekspozeu bili su i ubrzavanje tramvajskog saobraćaja na postojećim linijama, kroz davanje prioriteta tramvajskom saobraćaju, izmjena položaja stajališta, davanje prioriteta tramvajima većeg kapaciteta, centralno upravljanje i kontrola saobraćaja…uvođenje većeg broja tramvajskih i trolejbuskih linija u cilju rasterećenja centralne zone (Marijin Dvor – Baščaršija), povećavanje učešća elektrovuče iz ekoloških i ekonomskih razloga, transformacija tramvajskog u lakošinski sistem prijevoza, izgradnja tramvajskih pruga Nedžarići – Dobrinja i Ilidža-Hrasnica, Izgradnja novih trolejbuskih dionica, uvođenje sistema “Parkiraj i vozi” (Park and Ride – P&R).

Čak ni oni manji planovi i obećanja poput zatvaranja tramvajskih stajališta do sada nisu realizovani. Javni gradski prevoz i KJKP Gras d.o.o. Sarajevo i dalje su sinonimi za dugovonja, višak zaposlenih, neispravna vozila, a svakodnevni zastoji i nezgode poput pucanja tramvajske mreže, iskakanja tramvaja iz šina dodatni su pokazatelji da je funkcionalniji i sigurniji gradski saobraćaj itekako jedan od glavnih prioriteta.

Dvije godine su bile i više nego dovoljne za formiranje Direkcije za javni gradski i prigradski saobraćaj, a obzirom da realizacija do sada nije ni započela, premijer Konaković od Istinomjera dobija ocjenu neispunjeno.

(Istinomjer.ba)

Konaković: Naredne godine početak gradnje Prve transverzale

Premijer Kantona Sarajevo (KS), Elmedin Konaković, najavio je početkom oktobra 2016. godine kako će realizacija...

Dalio Sijah

Uskoro počinje dugo najavljivana izgradnja nove bolnice u Istočnom Sarajevu

Obećanje o izgradnji nove bolnice u Istočnom Sarajevu bilo je rado korišteno u predizbornim kampanjama prethodnih nekoliko godina. Nova bolnica trebalo bi da košta oko 50 miliona KM, a prema...

Selma Ašćerić

Selma Ašćerić

Damir Dajanović

Vlada KS: Nova strategija obrazovanja i nauke u narednih pola godine

Vlada Kantona Sarajevo je krajem septembra 2016. godine pokrenula izradu Strategije razvoja obrazovanja i nauke u Kantonu Sarajevo za period od 2017. do 2022. godine koja treba da definiše strateško...

Dalio Sijah