KS: Nema pomaka u upravljanju javnim gradskim saobraćajem

Preuzimajući dužnost premijera Kantona Sarajevo, Elmedin Konaković je, sudeći prema njegovom Ekspozeu isplanirao mnogo, a realizovao vrlo malo, gotovo ništa kada je u pitanju sistemsko rekonstruisanje i rješavanje problema javnog gradskog prevoza.

Konaković je, između ostalog, najavio i formiranje Direkcije za javni gradski i prigradski saobraćaj u čijoj nadležnost bi bila organizacija i upravljanje javnim prijevozom.

U narednom periodu potrebno je obratiti pažnju i definisati sljedeće; potencirati na stručnosti i osposobljenosti Ministarstva saobraćaj KS koje mora biti u stanju da sačini kvalitetne analize postojećeg stanja; formirati Direkciju za javni gradski i prigradski saobraćaj u čijoj nadležnost bi bila organizacija i upravljanje javnim prijevozom, kao i upravljanje saobraćajem uopšte;  vlasništvo na saobraćajnom infrastrukturom (šine, napojnu mrežu, podstanice) prenijeti na Direkciju za saobraćajnu infrastrukturu koja bi bila uspostavljena prerastanjem trenutne Direkcije za puteve u pomenutu direkciju.

(Elmedin Konaković, Ekspoze)

Neki od ciiljeva postavljenih u Ekspozeu bili su i ubrzavanje tramvajskog saobraćaja na postojećim linijama, kroz davanje prioriteta tramvajskom saobraćaju, izmjena položaja stajališta, davanje prioriteta tramvajima većeg kapaciteta, centralno upravljanje i kontrola saobraćaja…uvođenje većeg broja tramvajskih i trolejbuskih linija u cilju rasterećenja centralne zone (Marijin Dvor – Baščaršija), povećavanje učešća elektrovuče iz ekoloških i ekonomskih razloga, transformacija tramvajskog u lakošinski sistem prijevoza, izgradnja tramvajskih pruga Nedžarići – Dobrinja i Ilidža-Hrasnica, Izgradnja novih trolejbuskih dionica, uvođenje sistema “Parkiraj i vozi” (Park and Ride – P&R).

Čak ni oni manji planovi i obećanja poput zatvaranja tramvajskih stajališta do sada nisu realizovani. Javni gradski prevoz i KJKP Gras d.o.o. Sarajevo i dalje su sinonimi za dugovonja, višak zaposlenih, neispravna vozila, a svakodnevni zastoji i nezgode poput pucanja tramvajske mreže, iskakanja tramvaja iz šina dodatni su pokazatelji da je funkcionalniji i sigurniji gradski saobraćaj itekako jedan od glavnih prioriteta.

Dvije godine su bile i više nego dovoljne za formiranje Direkcije za javni gradski i prigradski saobraćaj, a obzirom da realizacija do sada nije ni započela, premijer Konaković od Istinomjera dobija ocjenu neispunjeno.

(Istinomjer.ba)

Obećani milioni čekaju izradu projekata

Jedno u nizu obećanja Vijeća ministara BiH, a koje čeka svoje ispunjenje skoro dvije godine, dato je na...

Selma Ašćerić

Poboljšanje sistema Tuzla wireless city

U cilju poboljšanja komunikacije i proširenja mogućnosti besplatne internetske veze na području grada Tuzla, JKP Saobraćaj i komunikacije d.o.o. Tuzla stupilo je u partnerske odnose sa jednim od...

Selma Ašćerić

Selma Ašćerić

Uskoro avionska linija na relaciji Geteburg-Banja Luka-Podgorica

Na press konferenciji koju su krajem prošle sedmice zajednički održali resorni ministar Neđo Trninić i direktor “Aerodroma RS” najavili su i novu avioliniju Geteburg-Banja Luka-Podgorica, kao i to da...

Selma Ašćerić