KS: Nema pomaka u upravljanju javnim gradskim saobraćajem

Preuzimajući dužnost premijera Kantona Sarajevo, Elmedin Konaković je, sudeći prema njegovom Ekspozeu isplanirao mnogo, a realizovao vrlo malo, gotovo ništa kada je u pitanju sistemsko rekonstruisanje i rješavanje problema javnog gradskog prevoza.

Konaković je, između ostalog, najavio i formiranje Direkcije za javni gradski i prigradski saobraćaj u čijoj nadležnost bi bila organizacija i upravljanje javnim prijevozom.

U narednom periodu potrebno je obratiti pažnju i definisati sljedeće; potencirati na stručnosti i osposobljenosti Ministarstva saobraćaj KS koje mora biti u stanju da sačini kvalitetne analize postojećeg stanja; formirati Direkciju za javni gradski i prigradski saobraćaj u čijoj nadležnost bi bila organizacija i upravljanje javnim prijevozom, kao i upravljanje saobraćajem uopšte;  vlasništvo na saobraćajnom infrastrukturom (šine, napojnu mrežu, podstanice) prenijeti na Direkciju za saobraćajnu infrastrukturu koja bi bila uspostavljena prerastanjem trenutne Direkcije za puteve u pomenutu direkciju.

(Elmedin Konaković, Ekspoze)

Neki od ciiljeva postavljenih u Ekspozeu bili su i ubrzavanje tramvajskog saobraćaja na postojećim linijama, kroz davanje prioriteta tramvajskom saobraćaju, izmjena položaja stajališta, davanje prioriteta tramvajima većeg kapaciteta, centralno upravljanje i kontrola saobraćaja…uvođenje većeg broja tramvajskih i trolejbuskih linija u cilju rasterećenja centralne zone (Marijin Dvor – Baščaršija), povećavanje učešća elektrovuče iz ekoloških i ekonomskih razloga, transformacija tramvajskog u lakošinski sistem prijevoza, izgradnja tramvajskih pruga Nedžarići – Dobrinja i Ilidža-Hrasnica, Izgradnja novih trolejbuskih dionica, uvođenje sistema “Parkiraj i vozi” (Park and Ride – P&R).

Čak ni oni manji planovi i obećanja poput zatvaranja tramvajskih stajališta do sada nisu realizovani. Javni gradski prevoz i KJKP Gras d.o.o. Sarajevo i dalje su sinonimi za dugovonja, višak zaposlenih, neispravna vozila, a svakodnevni zastoji i nezgode poput pucanja tramvajske mreže, iskakanja tramvaja iz šina dodatni su pokazatelji da je funkcionalniji i sigurniji gradski saobraćaj itekako jedan od glavnih prioriteta.

Dvije godine su bile i više nego dovoljne za formiranje Direkcije za javni gradski i prigradski saobraćaj, a obzirom da realizacija do sada nije ni započela, premijer Konaković od Istinomjera dobija ocjenu neispunjeno.

(Istinomjer.ba)

Stotinu ilegalnih ulazaka u BiH dnevno?

Posljednjih dana svjedočimo velikim raspravama i polemikama, na svim nivoima bh. vlasti o pitanju rješavanja migrantske...

I Skopljaković se predomislio-neće biti kandidat za Predsjedništvo BiH

Početkom maja ove godine, predsjednik Hrvatske stranke, Božo Skopljaković odlučno je najavio svoju kandidaturu za člana Predsjedništva BiH iz reda hrvatskog naroda. Početkom maja ove godine,...

Neusvajanje Poslovnika Parlamentarnog odbora za stabilizaciju i pridruživanje demantuje Dilberovića

Da ozbiljne poteškoće u funkcionisanju tijela koja su formirana u skladu sa obavezama koje proističu iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) postoje, Istinomjer je podsjetio u jednoj od...