Kada ćemo se zaista voziti Talgo vozovima?

Talgo vozovi još nisu pušteni u saobraćaj i pored najava direktora Željeznica FBiH da će se to desiti u junu.

enis-dzafic

U naredna dva mjeseca uspostavit ćemo putnički saobraćaj bez obzira da li će Vlada FBiH pružiti podršku tom projektu. Talgo vozovi stoje godinama zbog nemogućnosti postizanja dogovora između Vlade i Željeznica FBiH o tome ko će snositi troškove održavanja, a ne zato što pruga ne odgovara, kako se često govori u javnosti.

Enis Džafić, direktor Željeznica FBiH, 06.04.2016.

U aprilu mjesecu, direktor ŽFBiH najavio je da će u naredna dva mjeseca Talgo vozovi – ili barem dio njih – početi da saobraćaju na domaćim i međunarodnim llinijama. “Ako ih ne uspijemo iznajmiti ili iznajmimo samo jedan broj, ostali će u svakom slučaju biti stavljeni u funkciju za međuentitetski i međunarodni saobraćaj”, rekao je tada Džafić.

Od ove najave prošlo je više od tri mjeseca, a vozovi, kupljeni još 2009. godine, još uvijek nisu počeli saobraćati. Umjesto toga, direktor Željeznica FBiH ponovo je najavio da će vozovi biti pušteni u saobraćaj, ali ovoga puta za to je dat rok kraja godine. Zanimljivo je da je Džafić jučer nazvao “nerealnim” očekivanja da Talgo vozovi “profunkcionišu” do kraja mjeseca, iako je prije tri mjeseca i sam najavljivao da će se to desiti i to u još kraćem roku.

Potpuno je nerealno očekivati saobraćanje do kraja mjeseca, jer su finansijske potrebe izuzetno velike, ali možemo potvrditi da će vozovi saobraćati do kraja godine. Vozovi će saobraćati na relaciji Sarajevo-Zagreb i Sarajevo-Banja Luka, ali je o tome još uvijek rano govoriti.

Enis Džafić, direktor Željeznica FBiH, 20.07.2016.

Podsjetimo, Talgo vozovi su nabavljeni 2010. godine, a u redovnom saobraćaju su se trebali naći još 2011. godine, prema najavama tadašnjeg pomoćnika federalnog ministra prometa i komunikacija, Izeta Mehinagića. Kako se to nije desilo, novi rok za puštanje vozova u promet dali su tadašnji ministar komunikacija i prometa BiH Damir Hadžić i ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović, koji su najavili da će se vozovi “pokrenuti” u jesen 2012. godine.

Prošle godine pokrenuti su, a zatim i obustavljeni, pregovori sa željeznicama Turske, koje su izrazile interesovanje za iznajmljivanje kompletne garniture Talgo vozova. Nabavka ovih vozova koštala je FBiH oko 67 miliona KM.

(istinomjer.ba)

 

BiH još uvijek bez provedbenih propisa za uvođenje 4G/LTE mreže

Bosna i Hercegovina jedina je država u Evropi koja nije dobila 4G mrežu. Posljednjih godina svjedočili smo mnogim...

Nakon isteka “maksimalnih sedam” dana, migranti i dalje bez smještaja

Migrantska kriza u Unsko-sanskom kantonu ne jenjava, te je u pravcu rješavanja nagomilanih problema, ministar sigurnosti u Vijeću ministara BiH, Dragan Mektić  05.07.2018. godine najavio novi...

Siguran prolaz za putnike/ce do Trebevićke žičare još nije osiguran

Nakon dvije decenije iščekivanja, Trebevićka žičara proradila je početkom aprila ove godine.  Stavljanje u rad Trebevićke žičare zasjenila je polemika o cijenama karata za istu, kao i informacija da...