Dogovora o brzoj cesti i dalje nema

Prije tačno pet mjeseci, predsjedavajući Vijeća ministara samouvjereno je najavio da će trasa za brzu cestu Sarajevo-Beograd biti precizirana za mjesec dana. 

 

Bosna i Hercegovina će vrlo brzo, u narednih trideset dana, odlučiti koja je to trasa koju ćemo ponuditi, naravno, uvaženim predstavnicima Vlade Republike Srbije i nadam se da ćemo se vrlo brzo dogovoriti i o samoj trasi, a onda ćemo biti u prilici da, na bazi naših jasnih odluka, pozovemo i kreditore i investitore da nam pomognu u realizaciji tako važnog projekta koji će povezati naše dvije države.

Denis Zvizdić, 23.1.2017.

Zvizdić je ovo izjavio na zajedničkoj press-konferenciji sa Aleksandrom Vučićem održanoj u Beogradu, kada su premijeri dvije države govorili o planiranim zajedničkim projektima u cestovnom i željezničkom saobraćaju. Ubrzo se ispostavilo da za ovakvu izjavu nije bilo čvrstih osnova, s obzirom da o trasi buduće brze ceste ili auto-puta nije bilo nikakvog dogovora u trenutku kada ju je Zvizdić predstavio kao skoro pa “završenu stvar”. Neposredno nakon Zvizdićevog istupa, Milorad Dodik se oglasio uobičajenim izjavama o tome kako državni nivo nema nadležnost da pregovara o infrastrukturnim projektima; dok je Željka Cvijanović, obraćajući se medijima zajedno sa Fadilom Novalićem, najavila da će vlade oba entiteta formirati radnu grupu koja će utvrditi trasu ceste kroz BiH.

Uslijedilo je nekoliko sastanaka državnog i entitetskih resornih ministara, kako međusobnih, tako i sa predstavnicima Turske, koja bi trebala finansirati cijeli projekat; inicijativa SDP-a da cesta prolazi kroz Tuzlu, koja je odbijena u federalnom Parlamentu; te čitav niz medijskih istupa državnih i entitetskih zvaničnika/ca, od kojih nijedan nije ukazivao na to da bi dogovor mogao biti blizu.

Zvizdić je, svejedno, u maju ponovo dao izjavu koja je implicirala da je dogovor na pomolu i da se brzo može očekivati konkretizovanje projekta:

Brzo ćemo se dogovoriti sa Srbijom i brzo ćemo se sresti s predstavnicima Turske gdje će biti donesena konačna odluka. Za Bosnu i Hercegovinu je optimalna trasa ona koja povezuje Žepče, Tuzlu i Bijeljinu, a svakako da je potrebno još bolje cestovno povezati Sarajevo s istokom zemlje.

Denis Zvizdić, 12.5.2017.

I od ove najave prošlo je preko mjesec dana, a situacija nije ništa jasnija nego što je bila u januaru. Posljednji sastanak državnog i entitetskih ministara održan je 19. juna. Sa njega je saopšteno tek da se još čeka “stav entitetskih premijera” i da će ih ministri obavezno pozvati da prisustvuju sljedećem sastanku na ovu temu.

Zvizdićeva najava da će BiH do kraja februara imati ustanovljenu trasu brze ceste Sarajevo-Beograd svakako je ostala neispunjena. Po svoj prilici, već sad se može reći da će sličan slučaj biti i sa ponovljenom najavom o “brzom dogovoru” koju je dao u maju.

(istinomjer.ba)

HDZ imao sasvim dovoljno vremena da osigura konstitutivnost Srba u HNK

Skupština Hercegovačko-neretvanskog kantona nije usvojila amandmane na Ustav ovog kantona kojima bi se Srbi počeli...

Selma Ašćerić

Republika Srpska na putu ka super(ne)likvidnosti

Građani/ke BiH svjesni su prezaduženosti u kojoj se nalaze. Kada se sagleda ukupan dug na nivou BiH, svaki građanin/ka Republike Srpske zadužen je blizu 4.700 KM, dok je svaki građanin/ka Federacije...

Selma Ašćerić

Selma Ašćerić

Selma Ašćerić

SDA-ov Izborni zakon još nije predstavljen javnosti

Izmjene Izbornog zakona BiH će po svemu sudeći u narednom periodu biti jedna od top tema u bosanskohercegovačkoj politici. Dvije stranke koje su barem nominalno u koaliciji, SDA i HDZ, o tekstu...

Damir Dajanović