Bubica: GRAS-ovi radnici “nisu zaslužili platu”!

Jusuf Bubica
Jusuf Bubica

“Organizacija obustave saobraćaja potpuno je političke prirode budući da je Kanton svoje obaveze prema GRAS-u izmirio s martom, što nije razlog da se pravi ovakav haos. Haos se proizvodi da bi se smijenila Vlada KS-a koja je sve stabilnija i sve bolje funkcionira”, smatra ministar saobraćaja KS Jusuf Bubica. “Niste ni zaslužili plaće”, dodao je ministar Bubica.

(Klix.ba/Avaz.ba, 3. 4. 2013.)

Komentar:

O tome da li je neko zaslužio plate treba se pitati direktor i vertikalna hijerarhija u nekom preduzeću. Na nadležnom ministarstvu, pak, je da osigura sve neophodne uslove za neometano odvijanje saobraćaja. No, radnici svakako imaju svoju stranu priče:

“Nezadovoljni uposlenici sinoć su se okupili u krugu kompanije kako bi tražili isplatu februarske plate i bolje uslove rada. Kako nam kaže jedan od radnika, u štrajku su obavezni održavati minimalno 70 posto linija, ali pošto i inače 50 posto linija ne radi, tvrdi da su svakako u štrajku. Radnici ističu da neće pokrenuti vozila dok novac ne bude uplaćen.” (Klix.ba, 3. 4. 2013.)

Iz izjave neimenovanog radnika GRAS-a, jasno je da je ovo spontano okupljanje radnike koje je, istini za volju, izvan zakona, ali je i dokaz da je u sarajevskom gradskom i javnom prevozniku “dogorjelo”, čemu je, takođe, dokaz sljedeća izjava:

“Šest dana nemamo struju, a nikoga za to nije briga”, kazao je Esad Osmanagić, radnik zaposlen na održavanju tramvaja. “Ja 34 godine radim u GRAS-u i ne pamtim da se ovako nešto ikad dogodilo. Niko nas ne pita imamo li materijala, dijelova, kakvi su nam uslovi za rad. Sindikat vozača nije briga”. (Klix.ba, 2. 4. 2013.)

Osim radnika, i direktorica GRAS-a, Mubera Begić-Žiga, je novinarima kazala da “doprinosi za plaće radnicima GRAS-a nisu uplaćeni od novembra 2008. godine.” (Avaz.ba, 3. 4. 2013.)

Prethodne izjave vjerovatno govore o jadnom stanju u kojoj se našao GRAS i radnici kojima se ne uplaćuju doprinosi na plate, ali ni zdravstveno osiguranje:

“Pozivamo sve političke stranke da nam se pridruže i riješe problem naše firme. Treba nam novi vozni park, rezervni dijelovi, gorivo, redovne plaće i uplaćeno zdravstveno osiguranje. Ne možemo više da se liječimo travama”, rekao je radnik Muhamed Svraka. Potpredsjednik Sindikata komunalne privrede Amir Muminović kaže kako njihovo Udruženje stoji iza radnika, ali ne podržava ovaj štrajk. (Avaz.ba, 3. 4. 2013.)

Dok se radnici “liječe travama”, rizikuju svoje i tuđe živote vozeći neispravna vozila koja su nerijetko stara i više od 40 godina (posebno tramvaji), te se nadaju uplati doprinosa na plate, ministar Bubica, hladno, poručuje da nisu zaslužili plate, te ih praktično uključuje u dnevnopolitičke igre u vezi sa (nebrojenim) smjenama vlade. Iz navedenog je sasvim jasno da je pozadina štrajka sve samo ne politička, te da radnici žele bolje uslove za rad i ono što im, iako ministar ne misli tako, pripada. Možda je i činjenica da sindikati nemaju ništa sa štrajkom (iako su “svoj” štrajk uredno najavili za 17. 4.) još bolji dokaz da ministar Bubica govori neistinu i pokušava radnike svrstati u kontekst političke borbe za “plijen” koji se ogleda u stranačkom raspolaganju javnim sredstvima.

(Istinomjer.ba)

Kantonalna televizija TVSA uskoro dobija tumača znakovnog jezika

Nakon nedavno održanog sastanka ministra pravde i uprave Kantona Sarajevo, Maria Nenadića sa direktorom JP Televizija...

Predsjednička pomilovanja u entitetima

Rekorderi po broju pomilovanja u Federaciji BiH su Vladimir Šoljić i Ejup Ganić. Kada su u pitanju pomilovanja u Republici Srpskoj, najdarežljiviji su bili Mirko Šarović i Dragan Čavić. Živko Budimir...


I Skopljaković se predomislio-neće biti kandidat za Predsjedništvo BiH

Početkom maja ove godine, predsjednik Hrvatske stranke, Božo Skopljaković odlučno je najavio svoju kandidaturu za člana Predsjedništva BiH iz reda hrvatskog naroda. Početkom maja ove godine,...