Aćimoviću nije poznata razlika između prijevremenih i vanrednih izbora

Ono što ustavni i zakonski okvir u Bosni i Hercegovini ne predviđa jeste održavanje vanrednih, a ne prijevremenih izbora, na šta je Istinomjer skrenuo pažnju u svojoj analizi od 16.04.2018. godine pod nazivom Treba li u Bosni i Hercegovini uvesti mogućnost vanrednih izbora?

U jednom od svojih skorašnjih intervjua, potpredsjednik Socijaldemokratske partije BiH, Draško Aćimović izjavio je slijedeće:

Vrlo je važno da se omoguće prijevremeni izbori. Mi smo znači jedna od rijetkih država na svijetu koja ne može skinuti vlast ili promijeniti vlast koja neadekvatno, nekvalitetno vrši svoj posao prije isteka mandata. Znači to moramo unijeti u parlament, moramo izglasati da dođe do promjene koja će omogućiti da se izvrše uopšte prijevremeni izbori…Vrlo je važno da se prvo omoguće prijevremeni ili vanredni izbori.

Draško Aćimović, 04.05.2018.

Ovom prilikom podsjećamo da Izborni zakon Bosne i Hercegovine predviđa i omogućava održavanje prijevremenih izbora. U skladu sa tim, Izborni zakon BiH u Poglavlju 14 pod nazivom Ponovni, odgođeni i prijevremeni izbori, član 14.3. kaže:

(1) Ako je neki izabrani organ raspušten odnosno ako mu prestane mandat u skladu sa ustavom i zakonom, Centralna izborna komisija BiH donosi odluku o raspisivanju prijevremenih izbora kojom se utvrđuje tačan datum održavanja izbora.  

(2) Prijevremeni izbori bit će održani u roku od 90 dana od dana raspuštanja izabranog organa, odnosno prestanka mandata u skladu sa ustavom i zakonom.

(3) Od dana raspisivanja prijevremenih izbora do dana održavanja izbora ne može proteći manje od 30 niti više od 90 dana.

(4) Mandat članova organa izabranih na prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata organa izabranih na redovnim izborima.

(5) Centralna izborna komisija BiH provodi prijevremene izbore na način i prema postupku utvrđenom ovim Zakonom za provođenje redovnih izbora.

(6) Centralna izborna komisija BiH utvrđuje rokove koji su potrebni za održavanje izbora u skladu sa ovim Poglavljem.

Ono što ustavni i zakonski okvir u Bosni i Hercegovini ne predviđa jeste održavanje vanrednih, a ne prijevremenih izbora, na šta je Istinomjer skrenuo pažnju u svojoj analizi od 16.04.2018. godine pod nazivom Treba li u Bosni i Hercegovini uvesti mogućnost vanrednih izbora?.

Osnovna razlika između prijevremenih i vanrednih izbora ogleda se prije svega u tome što mandat članova organa izabranih na prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata organa izabranih na redovnim izborima, dok bi u slučaju vanrednih izbora njihov mandat imao punu dužinu predviđenu zakonom, a najčešće 4 godine, ili u slučajevima predviđenim zakonom, do održavanja nekih novih vanrednih ili prijevremenih izbora.

Obzirom na sadržaj Izbornog zakona BiH, te razliku između prijevremenih i vanrednih izbora, Istinomjer izjavu potpredsjednika SDP-a, Draška Aćimovića ocjenjuje kao neistinitu.

 

(istinomjer.ba)  

 

Parlamentarni angažman i ostvarena zarada

Kandidat Naše stranke za člana Predsjedništva BiH iz reda hrvatskog naroda, Boriša Falatar, u jednom od svojih nedavnih...

Ruska Federacija nije “progledala kroz oči” zloupotrebama prilikom izvoza jabuka iz BiH

U vezi zloupotreba prilikom uvoza jabučastog voća iz Bosne i Hercegovine u Rusku Federaciju koje Ivanić pominje, podsjećamo da je Ruska Federacija obavijestila Upravu za zaštitu zdravlja bilja BiH da...



Kontinuitet stavova Kasumovića po pitanju zaduživanja BiH kod MMF-a

U jednoj od debatnih emisija koja se emitovala u sklopu predizborne kampanje za Opšte izbore 2018. godine, gostujući u svojstvu kandidata za Zastupnički dom Parlamentarne skupštine BiH, Fuad...